Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی استان در مقایسه با سال گذشته، ۷۰درصد افزایش یافت که بیشتر این تصادفات خسارتی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سرهنگ عیسی گوهری  اظهار داشت: با وجود اطلاع‌رسانی در زمینه سفر نکردن در تعطیلات نوروز، تردد در محورهای مواصلاتی استان ۸۰درصد بیشتر از پارسال بود که همین مساله افزایش تصادفات را هم در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۶ فقره تصادف منجر به فوت در این مدت در محورهای استان روی داده است، افزود: این تعداد سال گذشته ۹ فقره بود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت استان در مسیرهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: استفاده نکردن از کمربند ایمنی در این محورها، باعث می شود تا تصادفات منجر به فوت راننده و یا سرنشین شود.

وی افزود: سه فقره از تصادفات منجر به فوت هم بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی راننده روی داده است در حالیکه با استراحت و توجه بیشتر به مقررات می شد از این حوادث تلخ جلوگیری کرد.

سرهنگ گوهری به یک فقره فوت راننده زیر سن گواهینامه هم اشاره و تاکید کرد: والدین از سپردن وسیله نقلیه خود به نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه خودداری کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان به آماده باش ۱۶۰ تیم پلیس راه در روز ۱۳ فروردین اشاره کرد و افزود: در روز طبیعت ۱۵ فقره تصادف در استان ثبت شد که ۲ کشته بر جای گذاشت.

وی گفت: کردستان در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ توانست روند کاهشی تصادفات را داشته باشد و سال ۱۳۹۸ در رتبه چهارم کشوری قرار گیرد.

سرهنگ گوهری از رانندگان و مسافران خواست تا با رعایت دقیق مقررات رانندگی، به حفظ این روند کاهشی کمک کنند.

طول راه های تحت پوشش پلیس راه کردستان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان منجر به فوت پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن

بخشدار کن گفت: همزمان با شروع بارندگی شدید در شب گذشته راه ارتباطی پنج روستا در بخش کن مسدود شد که با حضور به موقع بخشداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سنگان و کشار علیا و با همکاری عوامل شهرداری منطقه ۲۲ و با استفاده از امکانات و ماشین آلات روستایی، عملیات بازگشایی مسیر از ساعت ۲۴ لغایت ساعت ۵ صبح به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، محمدنژاد در این مورد گفت: مسیر ارتباطی روستای کشار علیا با ریزش کوه و رسوبات در سه نقطه بطور کامل مسدود شده بود که با همکاری اداره راهداری مسیر بازگشایی شد.

وی افزود: در این عملیات که مسیر منتهی به روستاهای سنگان و در محل پل بزرگراه تهران_شمال بطور کامل مسدود شده بود با بکارگیری ماشین آلات و کمک و همیاری عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۲۲ مسیر تردد باز شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲ تهران، در دیگر روستاهای بخش نیز با حضور دهیاران اقدامات پیشگیرانه انجام و از هر گونه مخاطره احتمالی جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • رکوردشکنی ایمنی هوایی در 2023
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن
  • شرایط محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب