Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و همایش علمی و در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ موزه‌های دانشگاهی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور که از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، ضمن بررسی علمی این موضوع مهم و مشارکت دادن جامعه علمی در ارتقای کمی و کیفی موزه‌های دانشگاهی، زمینه توسعه نظری و عملی موزه‌های دانشگاهی کشور فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"تبیین جایگاه موزه‌های دانشگاهی، برای تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه و تحقق شعار دانشگاه اجتماعی"، "آشنایی دانشگاهیان با موزه‌های دانشگاهی کشور"، "تقویت و توسعه نقش آموزش و پژوهش در ارتقای موزه‌های دانشگاهی"، "تقویت همکاری بین موزه‌های دانشگاهی کشور"، "ایجاد یک تشکل منسجم و هماهنگ از موزه‌های دانشگاهی کشور"، "ارتباط فرهنگی پایدار با مخاطبان موزه‌های دانشگاهی"، "تبیین کارکرد موزه‌های دانشگاهی به عنوان بستری برای ترویج علم و فناوری"، "تعیین مبانی، دستورالعمل‌ها و راهکارهای حفاظتی و مرمتی روزآمد و علمی برای موزه‌های دانشگاهی" و "برداشتن گامی مؤثر در جهت بین‌المللی شدن موزه‌های دانشگاهی (به ویژه همسو شدن با بیانیه ۲۰۱۸ یومک)" از جمله اهداف برپایی این همایش و جشنواره محسوب می‌شوند.

"موزه‌های دانشگاهی و کارکردهای آن در جهان معاصر"،‌"موزه‌های دانشگاهی و گردشگری علمی- فرهنگی"، "موزه‌های دانشگاهی و مدیریت شهری"، "موزه‌های دانشگاهی و توسعه پایدار"، "نقش موزه‌های دانشگاهی در ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه"، "موزه‌های دانشگاهی و روابط بین‌المللی" و "موزه‌های دانشگاهی آینده ۱۴۰۰" نیز از جمله محورهای این همایش و جشنواره هستند.

از موضوعات جشنواره می‌توان به فیلم مستند (حداکثر ۳۰ دقیقه)، عکس، نقاشی و طراحی اشاره کرد.

دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان رئیس همایش و جشنواره، دکتر مصطفی ده پهلوان عضو هیئت علمی گروه باستانشناسی دانشگاه تهران به عنوان دبیر علمی و محمد جواد جامه بزرگی رئیس اداره موزه‌ها و مرکز فرهنگی دانشگاه تهران دبیر اجرایی این همایش هستند.

علاقه‌مندان تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ برای ارسال آثار خود فرصت دارند. افتتاحیه جشنواره و همایش علمی از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با برگزاری نشست‌های تخصصی ادامه خواهد داشت. آیین اختتامیه جشنواره و همایش علمی نیز ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور اساتید و مهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه های دانشگاهی دانشگاه تهران ترویج علم موزه های دانشگاهی کشور موزه های دانشگاهی دانشگاه تهران همایش علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق

در جریان سفر رئیس دانشگاه صنعتی شریف به عراق، راه‌های گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست موسوی رئیس دانشگاه شریف، به این کشور  سفر کردند.

در این سفر چند روزه موسوی و هیئت همراه با محسن المندلاوی سرپرست و نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی همچنین رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسئولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ سازوکارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی و ... از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیئت اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور