Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:43:14 GMT

۳۰۰ بیمار اوتیسم تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۶۳۸

۳۰۰ بیمار اوتیسم تحت حمایت بهزیستی لرستان هستند

به گزارش ایرنا کرم یاری روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: بیش از ۹۰ نفر از این تعداد در ۲ مرکز غربالگری اوتیسم خرم آباد و بروجرد نگهداری می‌شوند.

وی اظهار داشت: اختلال اوتیسم در سه سال اول زندگی شایع تر است و هسته مرکزی نقص، اختلال در ارتباط با دیگران است که سازمان ملل  و نهادهای داخلی در راستای دعوت افکار عمومی به همیاری برای پیوند این بیماران با زندگی تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری با اشاره به اینکه افراد اوتیستیک دنیا را متفاوت‌ تر از دیگران می‌بینند و حس می‌کنند گفت: اوتیسم یک اختلال پیچیده و چند وجهی رشد و شکل‌گیری سیستم عصبی‌ است که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل می‌کند و بر شکل‌گیری تعاملات اجتماعی، ارتباط‌گیری و رفتارهای انسانی اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: علائم اوتیسم تا پیش از سه‌سالگی آشکار می‌شوند و در بخش مناسبات اجتماعی با اطرافیان، شکل ارتباط‌ گیری و تکرار رفتارهای کلیشه‌ای قابل مشاهده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان تصریح کرد: فقدان ارتباط چشمی با مخاطب، تکان دادن مکرر دست‌ها، بی‌قراری و اضطراب، ترس از صدا یا اشیا، تاخیر در گفتار یا تکان دادن بدن در زمان نشستن و ایستادن از نشانه‌های عمومی اوتیسم هستند.

یاری گفت: اوتیسم درمان یا دارو ندارد اما توانبخشی و آموزش کمک بزرگی برای زندگی مستقل افراد اوتیستیک می کند.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان لرستان اوتيسم لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی استان لرستان اوتيسم لرستان اداره کل بهزیستی استان لرستان اوتيسم لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   پروین محمد پوری   بر اهمیت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: در سال گذشته   ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ۹ هزار و ۲۲۸ نفر است.

محمد پوری ادامه داد:  ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دو قلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ نفر مددجوی بهزیستی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: از  یک هزار و ۶۰۰ تعهد اشتغال ابلاغی، با صرف ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار، ۲۴۶۸ مورد اشتغال برای مددجویان استان ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

وی همچنین از تأسیس ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمد پوری، با اشاره به تأمین مسکن مددجویی نیز گفت: طی سال گذشته با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان ساخت و تأمین تعداد ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی انجام شد که آمار مقایسه‌ای رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، عنوان کرد و گفت: از این تعداد  ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمد پوری همچنین به آمار خانواده های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد:تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است که از این تعداد۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

دیگر خبرها

  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز