Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت آلمان از آزادی‌های قریب الوقوع برای افراد واکسینه شده خبر داده و دولت فدرال هم ایالات این کشور را تهدید کرد که اگر محدودیت‌های سحتگیرانه را اعمال نکنند دولت خود زمام امور را در دست خواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی اعلام کرد که افرادی که در برابر کرونا واکسینه شوند می توانند در هفته های آینده از آزادی های خاصی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت آلمان که در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان سخن می گفت تصریح کرد: کسی که علیه کرونا واکسینه می شود می تواند بدون تست کرونا به خرید و یا آرایشگاه برود. همچنین بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان افراد واکسینه شده دیگر نیازی به قرنطینه ندارند. این وضعیت بعد از شکسته شدن موج سوم کرونا اعمال خواهد شد و یک سیستم تست سریع هم در خرده فروشی ها راه اندازی خواهد شد.

باین اقدام دولت بر اساس آخرین ارزیابی های انستیتو رابرت کخ آلمان انجام شده است. در یک گزارش این نهاد بهداشتی در آلمان که به وزارت بهداشت این کشور ارائه شده اعلام شده است که بر اساس یافته های فعلی خطر انتقال ویروس از طریق افرادی که کاملا واکسینه شده اند حداکثر در روز 15 بعد از دریافت دوز واکسن دوم بسیار کم می شود.

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد: کسی که کاملا علیه کرونا واکسینه شود در آینده مانند کسی رفتار خواهد شد که تست منفی کرونا داده است.

وی تاکید کرد که در گفتگو با مقامات ایالتی این اقدامات عملی خواهد شد.

یک سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرده که دولت در حال بررسی اقدامات سراسری برای مبارزه با کرونا است اگر ایالات اقدامات سختگیرانه در این راستا را در پیش نگیرند.

یک سخنگوی دولت در این باره اعلام کرده است که ایالات آلمان تمام ابزارها در این راستا را در اختیار دارند، در عین حال این مسئله در دست بررسی است که آیا و چگونه اقدامات واحد و سراسری باید انجام شود اگر اقدامات ایالات برای شکستن موج سوم کرونا کافی نباشد. به عبارت دیگر دولت فدرال آلمان امکان مداخله بیشتر در این راستا را باز نگه داشته است.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اخیرا در گفتگویی از مقامات ایالتی در آلمان درخواست کرده بود که برای مبارزه با کرونا اقدامات سختگیرانه تری را اتخاذ کنند. وی با انتقاد از برخی کاهش محدودیت ها در برخی ایالات آلمان اعلام کرده بود که در صورت عمل نشدن به این خواسته دولت خود ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت.

بر اساس قانون حمایت در برابر پاندمی ها در آلمان ایالت ها خود مسئول اقدامات برای مقابله با این مسئله هستند. البته مرکل در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود که دولت می تواند این قانون را تغییر داده و خود ابتکار عمل را در دست گیرد.

انستیتو رابرت کخ المان صبح امروز (یکشنبه) از ابتلای 12196 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 68 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

کرونا در آلمان|واکسیناسیون مقامات با آسترازنکا برای اعتماد سازی/ اعتراضات گسترده ضد محدودیت‌ها در اشتوتگارتکرونا در اروپا |از عدم تزریق واکسن آسترازنکا توسط یک مقام آلمانی تا انتقاد سازمان بهداشت جهانی از روند کند واکسیناسیونکرونا در اروپا| از 7 مرگ بعد از تزریق آسترازنکا در انگلیس تا احتمال قرنطینه سخت در آلمان

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که حدود دو سوم شهروندان آلمانی خواستار ممنوعیت سفرهای خارجی برای مبارزه با کرونا هستند.

در یک نظرسنجی که از طرف انستیتو یوگو انجام شده است 64 درصد شهروندان خواستار این ممنوعیت بوده و تنها 26 درصد با آن مخالفت کردند. 10 درصد هم هیچ اظهار نظری در این باره نداشتند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال حدود 2886020 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 77502 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا وزیر بهداشت آلمان واکسینه شده اعلام کرده خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه به کانادا هشدار داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، اولگ استپانوف سفیر روسیه در کانادا جمعه گفت: ترجیح می‌دهم که در مورد اقدامات بعدی کانادا پیشگویی نکنم. اما ما برای هر سناریویی اقدامات تلافی‌جویانه داریم.

وی در مورد واکنش احتمالی مسکو به مصادره دارایی‌هایی روسیه در کانادا اظهار کرد: در حوزه کیفیت و سطح روابط دیپلماتیک هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد. همه گزینه‌ها روی میز است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه ریانووستی در رابطه با اقدامات احتمالی کشورهای گروه هفت برای مصادره دارایی‌های روسیه گفت که واکنش مسکو به مصادره دارایی‌هایش توسط کشورهای گروه هفت، می‌تواند شامل اقدامات متقابل اقتصادی و دیپلماتیک باشد.

به نوشته ریانووستی، ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

واشنگتن مدت‌هاست که از مصادره دارایی‌های روسیه حمایت می‌کند تا این پول در حمایت از رویارویی نظامی اوکراین با روسیه، به کی‌یف تحویل داده شود.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به‌ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا