Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:32:33 GMT

آتش نشانان اهوازی مشق جدال با آتش می‌نویسند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۹۲۵

آتش نشانان اهوازی مشق جدال با آتش می‌نویسند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به انجام ۱۱ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز اشاره کرد و گفت: آتش سوزی منزل مسکونی در کوی رسالت خیابان میثم در ساعت ۵۲ دقیقه بامداد به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او بیان داشت: بی احتیاطی ساکنان منزل در روشن کردن منقل کباب بر روی پشت بام منجر به سرایت شعله‌های حریق به انبارپشت بام شد و آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با ایمن سازی محل و استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان حریق انبار را مهار و از سرایت شعله‌های حریق به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری با اشاره به آتش سوزی آشپزخانه بیرون بر ساعت یک و ۵۵ دقیقه بامداد در بلوار گلستان، اظهار داشت: آتش سوزی که به علت اتصال برق لامپ رخ داده بود، منجر به خسارت اثاثیه و لوازمات شد، همچنین شعله‌های حریق بدون اتلاف وقت با تلاش آتش نشانان با ایمن سازی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده اطفا شد.

او تصریح کرد: اتصال برق مغازه لوازم ابزار ساختمانی ساعت ۶ و ۳۲ دقیقه آتش نشانان را به محل حادثه در منطقه زویه جنب پارک یاس کشاند و ماموران آتش نشانی با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را مهار و از بروز خسارت جدی جلوگیری کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به اطفای حریق منزل مسکونی ساعت ۱۱ و ۱۸ دقیقه در منطقه کیانشهر منازل بسیجیان با فداکاری آتش نشانان اشاره کرد و ادامه داد: آتش نشانان در ساعت ۱۱ و ۴۴ دقیقه شعله‌های حریق درختان پارک جنگلی گمبوعه پشت کانال آب را با عملیات جدا سازی و خنک سازی مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند، ضمن اینکه حریق ساختمان متروکه ساعت ۱۳ و ۴۱ دقیقه در شهرک آغاجری خیابان ۱۳ لادن با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

او به آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۱۴ و ۴۹ دقیقه در منطقه عین ۲ اشاره کرد و بیان داشت: افتادن شی آتش زا بر روی فرش منزل منجر به حریق و خسارت به اثاثیه منزل شد که آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده در یک عکس العمل سریع حریق را مهار کردند، همچنین حریق منزل مسکونی ساعت ۱۵ و ۵۹ دقیقه در منطقه کیانشهر منازل بسیجیان خیابان معرفت یک به علت بی احتیاطی ساکنین منزل و افتادن شی آتش زا بر روی فرش و حریق فضای سبزودرختان پارک هاشمی جنب پل ساعت ۱۸ و یک دقیقه با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

قنبری به اعزام ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و پیشرو سازمان در ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه به منطقه کوی طلاب خیابان کاویان یک اشاره کرد و گفت: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با شعله‌های حریق و دود غلیظی که از منزل مسکونی متصاعد می‌شد مواجه شدند و سریعا با قطع برق و گاز ساختمان شعله‌های حریق را که به علت نشت گاز رخ داده بود مهار کردند، ضمن اینکه این حادثه منجر به مصدومیت ۴ نفر مونث و یک کودک مذکر از ساکنین منزل شد که مصدومان به اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

او افزود: غواصان ساحلی سازمان در زیر پل شهید قاسم سلیمانی جسد یک زن ۳۳ را که در رودخانه کارون بر روی آب شناور شده بود، خارج کردند و به نیروی انتظامی برای ادامه روند قانونی تحویل دادند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهار آتش سوزی امداد و نجات شعله های حریق منزل مسکونی آتش نشانان آتش سوزی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، برابر با ۲۱ شوال و ۳۰ آوریل
اذان صبح ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه
طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه
اذان ظهر ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه 
غروب آفتاب ساعت ۱۹ و ۱۹ دقیقه
اذان مغرب ساعت ۱۹ و ۳۹ دقیقه 
و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت ۲۳ و ۳۹ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی فردا یازدهم اردیبهشت در شیراز
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران