Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:20:27 GMT

روش استعلام تعداد چک‌های برگشتی صادرکننده چک

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۴۰۶۵

روش استعلام تعداد چک‌های برگشتی صادرکننده چک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در راستای اجرای قانون جدید چک با آغاز سال جدید و توزیع دسته چک‌های جدید در شبکه بانکی، ثبت و نقل و انتقال چک‌های بنفش رنگ در سامانه صیاد اجباری شد و با توجه به الزام صدور چک‌های صیادی در روزهای گذشته، امکان استعلام سوابق اعتباری صادرکنندگان چک برای عموم مردم فراهم شده است، بنابراین ذینفعان نباید بدون استعلام، چک‌های جدید صیادی را از صاحبان آن دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، دریافت کنندگان چک‌های جدید بنفش رنگ می‌توانند با ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی از طریق برنامک‌های موبایلی، وب سایت بانک مرکزی و یا سامانه استعلام پیامکی ۷۰۱۷۰۱، از وضعیت اعتباری صادر کننده چک به لحاظ سابقه چک برگشتی مطلع شوند.

با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی، برنامک‌های موبایلی و سامانه استعلام پیامکی ۷۰۱۷۰۱ برای اطلاع از وضعیت اعتباری صادرکننده چک، دریافت کننده چک با پنج رنگ و وضعیت متفاوت مواجه می‌شود که در ادامه جزئیات هر پنج وضعیت اعتباری صادرکننده چک با رنگ مورد نظر آورده شده است. 

وضعیت سفید:

وضعیت سفید به این معناست که صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوء اثر شده است.

وضعیت زرد:

وضعیت زرد به معنای داشتن یک فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ پنج میلیون تومان تعهد برگشتی است.

وضعیت نارنجی:

وضعیت نارنجی نشان می‌دهد که صادرکننده چک دارای دو الی چهار فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

وضعیت قهوه‌ای:

وضعیت قهوه‌ای از این حکایت دارد که صادرکننده چک دارای پنج تا ۱۰ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

وضعیت قرمز:
وضعیت قرمز نیز حاکی از این است که صادرکننده چک دارای بیش از ۱۰ فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ ۵۰ میلیون تومان تعهد برگشتی است.

با این حساب، استعلام وضعیت صادرکننده چک می‌تواند باعث ممانعت ذینفعان از دریافت چک افراد بدحساب شده و روند چک‌های برگشتی در نظام بانکی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

پربیننده ترین چک‌های برگشتی زیاد شد/ کدام استان‌ها بیشترین چک برگشتی را دارند؟ بانک اقتصادنوین رکورد شکست چک ثبت نشده در صیاد نگیرید حذف محدودیت کارت بانکی در سامانه صیاد همتی از کی درباره تسعیر منابع ارزی مسدودی اظهار نگرانی کرده بود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چک برگشتی قانون جدید چک برجام میلیون تومان تعهد برگشتی فقره چک برگشتی صادرکننده چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: هرگونه استعلام تفکیک و افراز اراضی کشاورزی در خارج از سامانه استعلامات ثبتی مجاز نیست.

وی افزود: به زودی انجام سایر استعلامات مربوط به نقل و انتقال نیز با همکاری دو سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 6092478

دیگر خبرها

  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • نحوه مقابله با چک‌های برگشتی: راهنمای جامع
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور