Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران گفت: از یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار ارزش تجارت خارجی گمرکات استان در پارسال ۹۱۷ میلیون و ۳۱۶ هزار دلار ارزش سهم کالا‌های وارداتی و ۱۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار نیز ارزش کالا‌های صادراتی بود.

او افزود: حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران پارسال نیز بالغ بر ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر به بخش صادراتی گمرکات مازندران اشاره کرد و گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی استان شامل فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی و کیوی به وزن ۷۴۴ هزار و ۸۳۶ تن بود.

یوسفی منش افزود: این کالا‌ها از پایانه‌های گمرکی نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به ۳۶ کشور جهان صادر شده که بیشتر این کالا‌ها به ترتیب به مقصد فدراسیون روسیه، عراق، قزاقستان، امارات، ترکمنستان و هندوستان ارسال شد.

او با بیان اینکه میزان واردات کالا در سال قبل از ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن فراتر رفت، ارزش اقتصادی این میزان واردات را بیش از ۹۱۷ میلیون دلار بیان کرد.

ناظر گمرکات مازندران کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران را ۲۴ قلم اعلام کرد و گفت: عمده‌ترین آن‌ها جو دامی، ذرت دامی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی، دانه‌های روغنی، گندم، چوب و تخته بود که عمدتا در دسته محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

یوسفی منش تعداد کشور‌های طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور بیان کرد و افزود: عمده کالا‌های وارداتی پارسال به گمرکات مازندران از کشور‌های روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بود.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت: از طریق گمرکات مازندران پارسال بیش از ۵۳ هزار و ۵۴۴ تن انواع کالا شامل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نراد به ارزش ۶۳ میلیون و ۸۲ هزار دلار به مقصد امارات، عراق و پاکستان ترانزیت شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرکات مازندران صادرات کالا بندر نوشهر ناظر گمرکات مازندران کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران