Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:54:14 GMT

بار مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی اهواز همچنان بالا است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۴۲۴۹

بار مراجعه به مراکز منتخب بهداشتی اهواز همچنان بالا است

دکتر مهران احمدی بلوطکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر چه وضعیت شهرستان اهواز از حالت قرمز خارج و به نارنجی تبدیل شد اما وضعیت شکننده است و باید مراقب بود.

وی افزود: رنگ بندی شهرها طبق دستورالعمل وزارت بهداشت بر اساس تخت های بیمارستانی و آما بستری های هر شهرستان انجام می شود با این وجود هر لحظه امکان دارد آمار بستری ها افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و نمونه گیری همچنان بالاست و از این بابت نگران هستیم. نتیجه رفتارهای مردم در ۲ هفته تعطیلات، در روزهای آینده مشخص می شود. اگر در ۲ هفته پیش رو بار مراجعات سیر نزولی داشته باشد این موضوع نشان می دهد که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ تست پی سی آر و بین چهار تا پنج هزار تست رپید در منطقه غرب اهواز انجام می شود گفت: همین تعداد تست نیز در منطقه شرق اهواز انجام می شود که آمار بسیار بالایی است.

احمدی بلوطکی عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، آخرین مرحله واکسیناسیون مختص پاکبانان بود که ۶۰۰ پاکبان اهوازی در این مرحله واکسینه شدند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰۰ نیرو بهداشت غرب اهواز که به طور مستقیم با بیماران کرونایی سر کار دارند تاکنون واکسینه شده و مابقی نفرات در مراحل بعد واکسن دریافت می کنند.

در حال حاضر پنج شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان نارنجی هستند.

هشت شهر اهواز، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، شوشتر، ماهشهر و کارون در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال گذشته به حالت قرمز درآمدند و بعد از ۵۰ روز از این وضعیت خارج شدند.

ورود و خروج به شهرستان های قرمز و تردد خودرویی از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد ممنوع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان