Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فتاح محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بر حسب دستور وزیر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند سایر استان‌های کشور فعالیت جهت آماده سازی و ایجاد بستر در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار را آغاز کرد که نخستین گام ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ اسفند سال گذشته ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها انجام و رسما ۷۱۳ نفر ثبت‌نام کردند که مارگون با ۲۷ نفر کمترین و بویراحمد با ۲۱۹ نفر بیشترین ثبت‌نامی را داشتند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها شاهد مشارکت ۶ درصدی بانوان هستیم، گفت: از تعداد ۷۱۳ نفر ثبت‌نامی، تاکنون ۵ نفر انصراف خود را اعلام کردند،  ۲۰ فروردین هم آخرین زمان انصراف داوطلبین انتخابات شورای شهر است.

این مسئول با بیان اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر در مدت ۵ روز تشکیل جلسه دادند، گفت: بعد از اتمام زمان ثبت‌نام، استعلام داوطلبان از مراجعه چهارگانه صورت گرفت و هم‌اکنون فرآیند تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی در حال انجام است و پس از آن پرونده جهت تصمیم‌گیری تعیین صلاحیت نهایی به هیات‌های نظارت که ترکیبی از هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس است ارسال می‌شود.

محمدی در بخش دوم سخنان خود گفت: ۸ فروردین تا ساعت ۱۸ روز گذشته ثبت‌نام داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس در شهرستان‌های باشت و گچساران صورت گرفت که ۲۱ نفر ثبت‌نام کردند، یک نفر خانم و یک نفر حوزوی است که در مرحله استعلام چهارگانه داوطلبان میان دوره‌ای مجلس هستیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از استعلام از مراجعه چهارگانه، بررسی تعیین صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی با نظارت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت انجام می‌شود البته فرآیند طولانی است و حدود ۱.۵ تا دو ماه طول می‌کشد.

وی همچنین از زمان شروع ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای روستا و عشایر خبر داد و گفت: ثبت‌نام از فردا ۱۶ فروردین آغاز و ۲۲ همین ماه به اتمام می‌رسد، چهار روش اپلیکشن موبایلی، نسخه رایانه‌ای، ثبت‌نام از طریق کافی‌نت‌ها و حضور در فرمانداری وجود دارد که توصیه می‌کنیم داوطلبان غیرحضوری ثبت‌نام کنند.

این مسئول عنوان کرد: برای داوطلبان شورای روستا و عشایر قبل از پایان زمان ثبت‌نام در صورت تشخیص هیات‌های اجرایی، استعلام انجام و رسیدگی‌ها در هیات‌‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تبلیغات برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس ۷ روز است، گفت: متناسب با فرآیند انتخابات آموزش لازم را انجام می‌دهیم که اولین گام آموزش فرمانداران و بخشداران است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات روستا میان دوره ای مجلس هیات های اجرایی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است