Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:06:52 GMT

باور مردم، ابزار قدرتمند مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۴۷۷۱

باور مردم، ابزار قدرتمند مقابله با کرونا

به گزارش ایرنا هرگز از خاطرمان نمی رود که ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم به یکباره با چه بحران روحی و ترس و اضطراب وصف ناپذیری مواجه شدند، گویی هرلحظه خود و تمامی اعضای خانواده را در جدال با ویروسی مرگبار یافته بودند و در نهایت تلاش و کوشش، تقلای عجیبی برای در امان ماندن نزدیکان خود از خطرات ناشی از آن می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید هرگز از خاطرها نرود که به یکباره همه شهرها دچار کمبود ماسک و اقلام بهداشتی شدند و برخی بدون توجه به نیاز دیگران حتی این اقلام را برای در امان ماندن خانواده از ویروس دهشتناک کرونا احتکار کردند.

مدت زیادی از آن زمان و خاطرات غم انگیز و ترسناکش نمی گذرد، عزیزانی که می توانستند با عمل به توصیه های بهداشتی و پروتکل ها اکنون در کنار اعضای خانواده و نزدیکان خود باشند اکنون با بی توجهی و بی تفاوتی ها، در سینه سرد خاک جای گرفته اند و هنوز هم برخی افراد باوجود مشاهده این مرگ و میرها حاضر به پذیرش واقعیت نیستند که تنها راه نجات از این بیماری، عمل به توصیه های بهداشتی است. 

هرچه زمان بیشتری از جولان این ویروس ناخوانده می گذرد، گویی مردم بی تفاوت تر می شوند و نمی خواهند مرگبار بودن آن را جدی بگیرند، مردمی که تا دیروز از ۲ یا سه ماسک برای جلوگیری از ابتلا می زدند امروز بی تفاوت ماسک ها را برداشته اند، در اماکن عمومی تردد و در تجمعات و دورهمی ها حضور پیدا می کنند.

افرادی که تا پیش از این، لحظه به لحظه دست های خود را با الکل و ژل بهداشتی، ضدعفونی می کردند، اکنون بدون توجه و با خیالی آسوده خرید می کنند و در مراکز عمومی آمد و شد دارند.

دیگر مراسم  عروسی به تاخیر نمی افتد و آرامستان ها نیز شلوغ هستند، گویی کمتر کسی حضور ویروس کرونا را باور دارد، شاید هم باور دارند اما دیگر ترسی از ابتلای به آن وجود ندارد و می پندارند آنگونه که باید موضوع جدی نیست.

به گفته مسوولان و کارشناسان همین سهل انگاری ها درخصوص جدی نگرفتن ویروس و سرعت انتشارپذیری آن باعث شد که مجددا در شرایط موج چهارم قرار بگیریم و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد با شرایط سخت تری مواجه خواهیم شد.

اکنون در شهرستان سلسله نیز که در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، یکی از شهرهای پیشرو در ابتلا بود، وضعیت از نارنجی به قرمز تغییر یافته است و اگر مردم رعایت نکنند، چه بسا افزایش مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس را همچون موج اول تجربه کنند.

حضور در مراسم شادی و عزاداری ها در سلسله افزایش یافته است و مردم همچون گذشته مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی نیستند، دلفریبی هوای بهار هم موجب افزایش حضور در مناطق گردشگری و خوش آب و هوا شده است تا همچنان پس لرزه ها و خوش رقصی ویروس در شرایط فعلی تداوم داشته باشد و هرروز قربانیان بیشتری را فرا بخواند. 

افزایش سه برابری مبتلایان کرونا در سلسله

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان بر اساس گزارش ستاد ملی مقابله با این ویروس قرمز اعلام شده است اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۵ نفر بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان بستری هستند.

دکتر حمزه حسنی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن سرعت انتشار ویروس کرونا افزود: چهار نفر از بیماران مبتلا در بخش مراقبت های ویژه( آی سی یو) بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت تخت های آی سی یو سلسله به بیماران کرونایی اختصاص یافته است ادامه داد: موارد مثبت کرونا در این شهرستان سه برابر افزایش یافته است..

حسنی با بیان اینکه از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار نفر از مردم شهرستان سلسله از نظر ابتلای به ویروس کرونا غربالگری شده اند. افزود: رعایت نکردن شهروندان در ایام نوروز، دید و بازدید، دورهمی و حضور در تجمعات باعث تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز شد. 

باور مردم، ابزار قدرتمند مقابله با کرونا

فرماندار سلسله نیز با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهرستان اظهار داشت: هر زمان که مردم به باور رسیده و در کاری با مسوولان همکاری کرده اند به شرایط و نتایج مطلوب تری دست یافته ایم.

مرتضی مهدوی کیا افزود: در موج های گذشته شیوع کرونا که مردم مرگباری ویروس را باور داشتند همکاری بسیار خوبی در پرهیز از تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود داشت اما گذر زمان و خسته شدن از مراقبت های جدی، باعث بازگشت دوباره به شرایط بحرانی شد.

وی تصریح کرد: در کنترل بازار و نظارت جدی بر جلوگیری از مراسم شادی و عزاداری معتقد به شرایط بگیر و ببند نیستیم و تا زمانی که مردم در خصوص پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی با ستاد مدیریت کرونای شهرستان همراهی داشته باشند مقررات سختگیرانه در شهرستان اعمال نخواهد شد.

مهدوی کیا ادامه داد: چنانچه احساس شود که در این خصوص کم کاری  و عادی انگاری می شود به طور حتم شرایط و مقررات سختگیرانه تری اعمال خواهد شد چرا که پای سلامت و جان مردم در میان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی بهداشت و سلامت اخبار کنکور ویروس کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!