Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@13:13:08 GMT

شیوع کرونای پیشرفته سلامت جامعه را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۱۲۵

شیوع کرونای پیشرفته سلامت جامعه را تهدید می کند

شیوع موج چهارم بیماری کرونا سلامت آحاد جامعه را با خطر مواجه کرده است، لازم است به صورت خاص به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، موج جدید بیماری کرونا در حالی شروع شده است که متاسفانه توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار کم شده است.

 

گویی هراس از غول کرونا به حدی کم شده است که مردم بی توجه به تهدید های این غول در مهمانی ها، تجمع ها و مراسم مختلف حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شیوع کرونای پیشرفته و شیوع فاز جدید بیماری کرونا  این روزها سلامت جامعه را تهدید می کند و همچنان تنها راه پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی است

 

خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در سخنانی اظهار داشت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بخشی از مراجعین به مراکز درمانی به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

 

« محمود ثمینی»  افزود: لازم می دانیم از مردم فهیم استان که روز طبیعت را در خانه مانده و از تجمع در روز سیزدهم فروردین خودداری کردند، تشکر و قدردانی کنیم .

 

ثمینی بیان کرد: متأسفانه دورهمی ها و برخی مسافرت های نوروزی به استان، منجر به تغییر رنگ بندی و افزایش تعداد شهر های قرمز و نارنجی لرستان شده است .

 

وی در ادامه افزود: با اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز و شهرستانهای دورود، کوهدشت، پلدختر، چگنی و رومشکان نیز در وضعیت نارنجی قرارداشته که چنانچه مراقبتهای پیشگیرانه لازم توسط مردم انجام نشود احتمال تبدیل به وضعیت قرمز وجوددارد.

 

معاون استاندار لرستان با اشاره به خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در استان برخی ازمراجعین به مراکز درمانی به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا هستند که باتوجه به سرعت بالای گردش این ویروس دراستان ،احتمال افزایش مبتلایان، بستری ها و مرگ ناشی از این بیماری وجود دارد.

 

ثمینی تاکید کرد: در این شرایط لازم است مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام ورزند.

 

وی از اعمال محدودیت های مربوط به وضعیت قرمز و نارنجی در استان خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرهای وضعیت قرمز فعالیت گروه های شغلی دو،سه و چهار و در شهرهای با وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار با محدودیت های تعیین شده همراه خواهد بود و در کنار محدودیت منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد و همچنین ممنوعیت ورود وسایط نقلیه با پلاک شخصی غیر بومی به شهرهای باوضعیت قرمز ونارنجی استان و خروج وسایط نقلیه شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز ونارنجی نیز ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف احتمالی جریمه در پی خواهد داشت .

 

شناسایی ۶۴۷ بیمار جدید و فوت ۶ بیمار کرونایی در لرستان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت، ۶۴۷ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شده است.

 

« مریم کوشکی» در سخنانی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته  تعداد ۶ بیمار کرونایی در استان لرستان فوت کرده اند.


و ی با بیان اینکه هم اکنون 391 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: تاکنون یک هزار و 401 بیمار کرونایی در استان لرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

کوشکی با اشاره به اینکه 265 هزار و 272 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا به مراکز آزمایشگاهی استان ارسال شده است، ادامه داد: تاکنون به 262 هزار و 247 نمونه پاسخ داده شده است.

 

وی ادامه داد: تعداد کل بیماران مثب 78 هزار و486 مورد مثبت و تعداد 183 هزار و 761 مورد منفی اعلام شده است.


در شرایط شیوع موج جدید بیماری کرونا، همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و مهمانی ها مورد تاکید است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونای پیشرفته شیوع بیماری کرونا بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی بیمار کرونایی کرونای انگلیسی بیماری کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پویش سلامت دهان و دندان در سه روز متوالی ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقا کیفیت زندگی، افزود: هدف از اجرای این پویش افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه و آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: در این پویش آموزش‌های لازم در راستای حفظ سلامت دهان و دندان از طریق رسانه‌های آموزشی، صداوسیما، آموزش‌های چهره‌به‌چهره، رسانه‌های جمعی و… به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

کوشکی، تصریح کرد: شعار روز اول این پویش «دهان دریچه سلامت»، شعار روز دوم «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و شعار روز سوم این پویش «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» انتخاب شده است.

کد خبر 6097670

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند