Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@16:29:19 GMT

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۲۵۶

۲۰۰ نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل خانگی شدند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته، ۲۰۰ شغل در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است که تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ تمام افراد ثبت‌نام شده در طرح به بازار کار متصل خواهند شد.

جلال الدین صادقی، امروز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه به رسانه‌های گروهی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایجاد بستر اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و برای اینکه نارضایتی عمومی ایجاد نشود با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت‌نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

صادقی، هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توانمندسازی افراد متقاضی راه اندازی کسب و کارهای مشاغل خانگی با بهره گیری از تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و همکاری پیشرانان فعال این حوزه و بنگاه های بالا دستی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آن‌ها می‌شود که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود در یکی از بخش‌های مستقل، تحت پوشش و پشتیبان انجام دهند و باید از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاغل خانگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت حمایت از واحدهای تولیدی استان سبب افزایش تولید و کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری شده است.

مهدی اسلام‌خواه، ۱۲ اردیبهشت ماه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید خراسان شمالی اظهار کرد: به دلیل غیرفعال بودن برخی واحدهای تولیدی یا راکت بودن وضعیت فعالیتی آن‌ها بیش از ۱۳۰۰ نفر کارگر در استان جزو مقرری بگیران بیمه بیکاری بودند.

وی ادامه داد: اما با حمایت‌های تسهیلاتی صورت گرفته و رسیدگی به دغدغه این واحدهای تولیدی و همچنین مجموعه آنها، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان به کمتر از یک هزار نفر رسیده و این نشان از بهبود وضعیت کسب و کار در استان دارد.

وی گفت: طی دوسال و نیم گذشته، بیش از ۳۰ هزار شغل تعهدی در خراسان شمالی ایجاد شده است و در سال گذشته نیز تعهد اشتغال استان کامل و ۱۳ هزار و ۵۱۵ نفر شغل ایجاد شد.

وی تاکید کرد: تعهد ایجاد اشتغال استان طی امسال با توجه به کاهش نرخ تورم و اقدامات مناسب سال گذشته ه ۸۴۳۴ نفر رسید که تلاش می‌کنیم این تعداد اشتغال به صورت ویژه در بخش فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی به تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این بخش طی سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد تومان بود اما در سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نشان از پیگیری‌های نماینده دولت در استان و تلاش همکارانم در این مجموعه است.

اسلام خواه به مطالبات کارگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش مطالبات کارگری یکی از دغدغه‌های ما در استان بود ه با پیگیری‌های بسیار از ۳۰ میلیارد تومان به دو میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و نشان از بهبود وضعیت تولید در استان دارد.

وی گفت: کالابرگ نیز یکی از طرح‌های بسیار خوب دولت بود که برای مشمولان دهک‌های یک تا هفت اجرا شد و در استان خراسان شمالی تاکنون ۲۰۰۰ میلیارد تومان خرید توسط مردم با استفاده از کالابرگ انجام شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از نخبگان حوزه کار و تولید در جامعه کارگری و کارفرمایی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی