Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:44:13 GMT

البرز جزو ۱۰  استان برتر کشور در ورزش دانش آموزی است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۵۰۷

البرز جزو ۱۰  استان برتر کشور در ورزش دانش آموزی است

حسین بابویی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا درکرج اظهارداشت: استان البرز در دوران سخت کرونا میزبانی مسابقات کشوری دانش آموزی و تولید بخشی از محتوای آموزشی درحوزه تربیت بدنی برای بارگذاری در بستر شبکه شاد را نیز متقبل شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیون دانش‌آموز کشور در ١۴ رشته ورزشی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: سالانه از این تعداد  ۱۵ هزار نفربه رقابت های ورزشی کشور راه پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی، توانمندسازی نیروی انسانی موثر در تحقق اهداف فدراسیون، زمینه‌سازی استعدادیابی ورزشی، کشف و پرورش آن، گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات رسانه‌ای، توسعه مشارکت های مردمی و توسعه و استقرار ساختاری، تشکیلاتی، مالی و اداری فدراسیون را از برنامه‌های فدراسیون ورزش دانش آموزی بر اساس زیر نظام‌های ششگانه  سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد.

بابویی یادآورشد: هدف فدراسیون ورزش دانش آموزی ارتقاء سطح سلامت جسمی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: تا کنون نشست‌های آموزشی تخصصی مختلفی برای کمیته استعدادیابی فدراسیون در رشته‌های بسکتبال، هندبال و والیبال، معلمان برای مباحث استعدادیابی ورزشی دانش‌آموزان در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی اساس و پایه ورزش همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی است که از مدارس آغاز می‌شود، ورزش آموزشگاهی عامل موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه ورزش با نگاه تربیتی - تخصصی در بین دانش آموزان به ویژه گروه سنی دوره ابتدایی است.
رییس فدراسیون دانش‌آموزی عنوان کرد: بانک اطلاعات ورزش دانش آموزی نیز در کشورراه اندازی شده است.

وی به ظرفیت بی‌نظیر شبکه شاد پرداخت و اضافه کرد: در این وضعیت کرونایی مسابقات ورزشی دانش آموزی در ١٠ رشته به صورت غیر حضوری تدوین شده است.

بابویی به کم تحرکی ۳۰ درصدی دانش آموزان در دوران کرونا اشاره کرد و یاد آورشد: برای برون رفت از این مشکل طرح کوچ در مدارس در حال اجراست تا بتوانیم کم‌تحرکی دانش‌آموزان را کاهش دهیم.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی البرز وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی البرز وزارت آموزش و پرورش فدراسیون های ورزشی البرز وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور ورزش دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در اجرای این طرح ۵۰۰ تئاتر درسی در مدارس ابتدایی استان تهیه شد که ۲۲ اثر آن به مرحله استانی راه پیدا کرد و از بین آثار برتر استانی نمایش خرید اینترنتی دانش آموزان ملایری با مربیگری کتایون کارگر بین ۱۲ نمایش برتر کشوری قرار گرفت.

فرزاد لباسی افزود: استفاده از ابزار‌ها و هنر برای تفهیم درس‌ها در آموزش و پرورش مورد توجه است و از سال‌های آینده این روند آموزشی در سایر پایه‌های تحصیلی اجرا خواهد شد.

طرح تئاتر درسی همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • تجلیل از ۵۳ معلم نمونه چهارمحال و بختیاری