Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به طرح "الزام شهرداری تهران به رفع سد معبر ساختمانی غیرمجاز و ایمن سازی حصارکارگاهی در پروژه‌های ساختمانی" اظهار کرد: موضوع ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و حصارکارگاهی یکی از مشکلات و چالش‌های عمده سطح محلات و مناطق شهر تهران و همواره مورد دغدغه شهروندان تهرانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه بسیاری از افرادیکه در حال ساخت و ساز در محلات شهر هستند، مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و مباحث مربوطه را رعایت نمی‌کنند و همچنین علی رغم اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان در خصوص رعایت ایمنی عابران و مجاوران کارگاه ساختمانی کارگاه‌های ساختمانی ضوابطی را داریم، شهرداری تهران نظامات مورد نظر این مبحث را بصورت کامل و دقیق تاکنون عملیاتی نکرده است، البته شهرداری دستورالعمل‌هایی را در این خصوص ارائه داده و آن را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: اکثر پیاده رو‌های شهر تهران یک متری هستند و اگر ۵۰ درصد پیاده رو را برای آن‌ها در نظر بگیریم، عملا امکان تجهیز کارگاه وجود ندارد لذا لازم است کل پیاده رو برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

سالاری یادآور شد: به منظور رعایت حقوق شهروندان مجاورکارگاه‌های ساختمانی وکاهش آثار نامطلوب ناشی از عملیات ساختمانی، شهرداری تهران ملزم به تعیین روزکاری و ساعات کارگاه ساختمانی برای گروه‌های مختلف ساختمانی با همکاری دستگاه‌های ذیربط شد؛ کلیه درآمد‌های حاصل از این مصوبه در حساب جداگانه واریز و به منظور اصلاح، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی پیاده‌رو‌های سطح شهر تهران در بودجه سنواتی پیش‌بینی و هزینه خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری ناحیه کنترل میدانی مستمر بر رعایت الزامات ایمنی، زیست‌محیطی و بهداشتی محدوده کارگاه ساختمانی و پایش انطباق موارد مندرج در مجوز صادره با وضع موجود را از طریق سامانه‌های مرتبط ثبت و بارگذاری بر عهده خواهد داشت و نظارت عالیه برعهده معاونت شهرسازی و معماری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر کارگاه ساختمانی کارگاه های ساختمانی شهر تهران پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس

شرکت گاز استان تهران در واکنش به گزارش "تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز جوابیه‌ای ارسال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، شرکت گاز استان تهران در واکنش به گزارش "تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز" و گلایه اهالی و امام جماعت مسجد فاز 5 جنوبی پردیس جوابیه‌ای را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

متن این جوابیه بدین شرح است: مسجد المهدی واقع در فاز 5 جنوبی شهر پردیس در سال 98 احداث و بنا به درخواست شرکت عمران یک کنتور G4 موقت کارگاهی با تأییدیه نظام‌مهندسی واگذار شد.

انشعاب موقت کارگاهی یک‌ساله بوده و جهت گرمایش کارگران ساختمان‌های در حال احداث تا زمان تکمیل سازه و قابل تمدید فقط تا دو دوره است و بعدازآن فسخ می‌شود، لذا پس از دو مرحله تمدید بدون تأییدیه و پایان مهلت مقرر، با دریافت سه نوبت اخطار جهت اخذ انشعاب دائم با ظرفیت مناسب و تعرفه مساجد طی سه مرحله هر بار با یک نماینده به سازمان نظام‌مهندسی معرفی که به علت عدم ارائه تأییدیه در مورخه 11 / 11 / 1400 رگلاتور جمع‌آوری و گاز قطع شد، لیکن به‌صورت خودسرانه اقدام به وصل آن کرده‌اند و مجدداً در مورخ 28 / 1 / 1401 از روی شبکه شهری جریان قطع شد.

این بار هم توسط فرد یا افرادی گاز به‌صورت ناایمن وصل و در حال استفاده بوده که طی مراجعه مجدد برای جمع‌آوری انشعاب از روی شبکه از سوی امام جماعت مسجد از این اقدام جلوگیری به عمل آمد که به‌ناچار شیر علمک پلمب شد.

تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم

لازم به توضیح است، علاوه بر مسجد و خانه عالم، واحدهای تجاری آن نیز که فاقد مجوز شهرداری هستند (تهیه غذا، فست فود، مهد کودک، سوپر مارکت و ...) به‌صورت غیرمجاز و ناایمن در حال استفاده از همین انشعاب هستند که مبلغ بدهی آن‌ها تا تاریخ 2 / 2 / 1403 362٫423٫000 ریال برآورد شده است.

لازم به ذکر است قطع انشعاب مذکور به علت توسعه غیرمجاز و ناایمن بودن لوله‌کشی‌های داخلی است که جهت وصل مجدد می‌بایست کلیه واحدهای تجاری و مسجد با اخذ مجوزهای لازم جهت اشتراک‌پذیری اقدام کنند.

علی‌اصغر نوایی سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان تهران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • روند کاهشی جرم سرقت در استان کرمان
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود