Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:36:55 GMT

۱۷۹اولویت پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۸۷۸

۱۷۹اولویت پژوهشی ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر شد

مظفری گفت: پایان نامه دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سطح استان مازندران که با هماهنگی قبلی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر و در راستای یکی از ۱۷۹اولویت پژوهشی این ستادانجام شوداز حمایت مالی برخوردار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(15فروردین) در نشست با «غلامعلی نیک پور» رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با اشاره به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مطالعات و پژوهش های بنیادی و کاربردی و توسعه ای در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها اظهار کرد : پیشگیری و درمان اعتیاد با تکیه بر دانش روز دنیا و استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی در این حوزه از انتظارات جدی رهبری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با مجوز وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در استان مازندران تصریح کرد : توجه به عوامل تهدید کننده و مستعد کننده اعتیاد می تواند در این مرکز به صورت علمی و تخصصی بررسی و اطلاعات آن برای ارتقاء دانش اعتیاد در اختیار جامعه و مراکز اجتماعی و پژوهشی قرار گیرد .

 

وی بیان کرد : بر اساس یافته های پژوهشی قریب 200 متغیر در اعتیاد افراد به عنوان زمینه های سوء مصرف مواد مخدر شناسایی شده است و در این راستا نگرش ، فکر و سلامت روان افراد هم نقش مهمی در گرایش افراد به سوی مواد مخدر و روانگردانها دارد .

 

مظفری همچنین از افزایش مبلغ حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در سال 1400 خبر داد و گفت : میزان حمایت مالی از پايان نامه هاي دانشجویان كارشناسي ارشد يا دوره‏هاي عمومي پزشكي تا سقف سی و پنج ميليون ريال و رساله‏هاي دوره دكتري يا دوره‏هاي تخصصي پزشكي تا سقف هفتاد ميليون ريال افزایش یافته است.

 

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا  179 اولویت شامل  81 اولویت برای دوره دکترا و 98 اولویت برای دوره کارشناسی ارشد مربوط به پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان کارشناسی ارشد و رساله دکتری مرتبط با حوزه مبارزه با عرضه و کاهش تقاضای مواد مخدر از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای سال 1400 تعیین و ابلاغ شده و همه دانشجویان و اساتید می توانند جهت اطلاع از این اولویت ها به سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مراجعه نمایند .   

 

در این نشست رئیس مرکز پژوهشی علوم روانشناختی فارابی با تشکر از اقدامات بسیار خوب علمی و پژوهشی در ستاد مبارزه با مواد مخدر از همکاری همه جانبه مرکز فارابی برای کمک به توسعه علم و دانش اعتیاد خبر داد و گفت : این مرکز پژوهشی با بهره گیری از ظرفیت بسیار بالای چهره های علمی و دانشگاهی آمادگی خود را برای هر گونه فعالیت اثربخش و تاثیر گذار در زمینه کاهش آسیب های مواد مخدر و روانگردانها اعلام می نماید.

 

«غلامعلی نیک پور»  اذعان کرد: علمی شدن مبارزه با مواد مخدر یک سیاست راهبردی و اثربخش است.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران اولویت های پژوهشی پایان نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکز پژوهشی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هشدار به صاحبان مالها گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیگی معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق، اظهار کرد: تمام ارکان از مسئولان اجرایی گرفته تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت داشته باشند. مبارزه با قاچاق کالا یکی از مباحث اصلی جهش تولید است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق هم در مبدا و هم در بحث مبارزه با عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی است.

بیگی گفت: باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند! عمده کالاهای در این فروشگاهها اقلام وارداتی است و این با سیاست اولیه تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است. متاسفانه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاهها هستیم. خواهش ما این است که مدیران این فروشگاهها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق پیاده شود و قبل از این مرحله نسبت به اجرای قانون اقدام کنند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:  مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای محرز قاچاق در داخل محوطه این فروشگاهها را برعهده دارند.

وی گفت: آخرین اصلاحیه قانون مربوط به سال 1401 است و مدیران فروشگاه‌ها باید با مفاد این قانون آشنا شوند.

بیگی با اشاره به اینکه آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حاکی از وجود بیش از بیست میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است گفت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود. اگر هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشده باشد قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت