Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:34:33 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی پانزدهم فروردین ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۵۹۳۷

پربازدیدترین اخبار سیاسی پانزدهم فروردین ایسنا

واکنش قالیباف به امضای سند همکاری ایران و چین/ تکرار موضع ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران/آخرین اخبار مربوط به برجام و ایران و آمریکا/ اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یک مدیر ارشد جهاد کشاورزی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش قالیباف به امضای سند همکاری ایران و چین

به گزارش ایسنا، واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی به امضای سند همکاری ایران و چین در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف در اولین نطق خود در سال ۱۴۰۰ در جلسه علنی مجلس تاکید کرد: امضای سند همکاری ایران و چین هشدار مهمی به آمریکاست تا بفهمد که مناسبات بین المللی به سرعت به ضرر آمریکا در حال تغییر است و این کشور دیگر در موقعیتی نیست که بتواند الگو، برنامه یا توافقی را به طور یکجانبه به کشورهای مستقل تحمیل کند.

بیانیه جمعی از نمایندگان در حمایت از امضای سند همکاری ایران و چین

دومین خبر پربازدید امروز هم بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد شروط جمهوری اسلامی برای بازگشت به برجام بود.

نمایندگان در این بیانیه ضمن استقبال از سند همکاری ایران و چین، بازگشت به برجام را منوط به لغو «یکباره و یکپارچه» تحریم‌ها و راستی آزمایی ملموس از آن دانستند.

تفاهم ایران و چین تکرار تاریخ نیست

رحمان قهرمان‌پور، ‌کارشناس مسایل بین‌الملل هم درباره تصمیم ایران و چین برای تفاهم بر سر یک نقشه راه ۲۵ ساله گفت: برخلاف تصوراتی که در جامعه مطرح می شود معتقدم تفاهم بلندمدت ایران و چین تکرار تاریخ روابط خارجی ایران نیست بلکه بیشتر در چارچوب تغییرات جدید نظام بین‌الملل قابل فهم است.

تکرار موضع زیاده خواهانه ریاض برای حضور در مذاکرات هسته‌ای با ایران

درخواست دوباره ریاض برای حضور در مذاکرات هسته ای نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان در گفت‌وگو با شبکه سی. ان. ان بار دیگر درخواست این کشور برای مشارکت در هرگونه مذاکره درباره توافق هسته‌ای با ایران را تکرار کرد و گفت که اگر تهران خواهان آغاز گفت وگو با ریاض است، این اتفاق باید در چارچوب مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  روی دهد.

در وین هیچ گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا نداریم

خبر بعدی، تاکیدات معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه سفرش به وین بود.

سید عباس عراقچی گفت: ما در وین هیچ گونه مذاکره ای را با آمریکا چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای عضو ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان برای بازگشت به برجام را به آن ها اعلام خواهیم کرد.  شرط ما این هست که اول آمریکا همه تعهدات برجامی اش را انجام دهد و همه تحریم ها را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی می‌کنیم و  برمی‌گردیم.

هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در وین صورت نمی‌گیرد

ابوالفضل عمویی، ‌ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با بیان اینکه مجلس در مجموعه روند گفت‌وگوهای ایران در موضوع برجام نظارت خواهد داشت، گفت که طبق تاکید آقای عراقچی هیچ مذاکره مستقیم و یا غیر مستقیمی بین ایران و آمریکایی ها در وین صورت نمی‌گیرد.

رابرت مالی؛ نماینده آمریکا برای مذاکرات غیرمستقیم با ایران در وین

همچنین شبکه خبری سی. ان. ان در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا آورده است که رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران قرار است در وین حاضر شود تا نماینده این کشور در مذاکرات غیرمستقیم با ایران باشد.

در گفت‌وگو با بلینکن در جریان مذاکرات پیرامون برجام قرار گرفتم

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از تماس تلفنی‌اش با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا خبر داد.

گابی اشکنازی مدعی شد که همتای آمریکایی اش او را در جریان مذاکرات آتی پیرامون توافق هسته‌ای(برجام) قرار داده است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت مکلف است مطابق قانون مصوب مجلس با برجام برخورد کند

استقبال اولیانوف از شرایط به وجود آمده پیرامون برجام

دولت بایدن سیاست واضحی در مورد برجام ندارد

***

اختلاس و تبانی در معاملات دولتی از سوی یک مدیر ارشد جهاد کشاورزی

در راستای بررسی عملکرد سازمان جهادکشاورزی استان کرمان از سوی بازرسی‌کل استان، هیات بازرسی با تبانی و برگزاری مزایده صوری یک قطعه زمین به مساحت ۱۲۷۴ مترمربع با کاربری تجاری از سوی اعضای کمیسیون معاملات سازمان مذکور روبرو شد. این زمین به مبلغ ۸۹  میلیارد ریال به مادر همسر یکی از اعضای موثر در مزایده واگذار شده درحالی‌که بر اساس نظریه هیأت کارشناسان رسمی دادگستری بیش از ۱۷۸ میلیارد ریال ارزش‌گذاری شده است.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

بخش عظیمی از سرمایه‌های کشور ما ترکیه و امارات را آباد کرده است

تاکید یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع موانع تولید پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

جعفر قادری تسهیل شرایط ورود به کسب و کار و تداوم در آن را موثرترین حمایت برای تولید دانست و گفت: متاسفانه بخش عظیمی از سرمایه‌های کشور ما ترکیه، امارات و کشورهای دیگر را آباد کرده چرا که در آنجا قوانین باثبات‌تر و موانع کمتر است.

همچنین گزارش کامل ایسنا از اولین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۰ را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برجام ریاضی ایران و چین ایران و آمریکا امضای سند همکاری ایران و چین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • قهرمانی سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو با فیرنهایم در شاخ بوندسلیگا
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه