Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش سرعت ابتلا به کرونا در ترکیه احتمال بروز ویروس جهش یافته خاص این کشور را افزایش داده است. خبرگزاری میزان – شیوع گسترده بیماری کرونا در ترکیه سبب شده احتمال بروز نوع جهش یافته ویروس این بیماری خاص این کشور قوت بگیرد.   براساس جدیدترین داده ها، تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر از مردم ترکیه جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و بیش از ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «آناتولی»، یک متخصص بیماری‌های واگیردار ترکیه با اشاره به بررسی‌های علمی، گفت «گستردگی و سرعت بالای شیوع بیماری کرونا می‌تواند سبب جهش یافتن ویروس این بیماری شود؛ به همین دلیل ممکن است در آینده شاهد ظهور سویه‌های جدید باشیم.»   به گفته وی، «هرچه ویروس در مکانی بیشتر شایع شود، احتمال جهش منحصر به فرد افزایش می‌یابد؛ بروز جهش منحصر به ترکیه نیز ممکن است.»  بیشتر بخوانید:  رکورد ابتلا به کرونا در ترکیه  انفجار در بیمارستان کرونایی‌ها در ترکیه از نظر این متخصص بیماری‌های عفونی، آنچه که سبب تشدید شیوع بیماری در جهان شد، نوع جهش یافته آن در کشور انگلیس است.   وی می‎گوید «۷۵ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در ترکیه از نوع جهش یافته در انگلیس است که ۴۰ تا ۷۰ درصد مسری‌تر است.»   به گزارش «دیلی صباح»، در روز‌ها و هفته‌های اخیر، غالب مبتلایان به کرونا از میان جوانان هستند.   ترکیه پس از ثبت افزایش مجدد شمار مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های کرونایی در این کشور را از روز شنبه افزایش داد.   شمار موارد ابتلا به کرونا در روز جمعه، ۱۳ فروردین، به بالاترین میزان خود از زمان آغاز شیوع بیماری رسید.   انتهای پیام/ برچسب ها: ترکیه رجب طیب اردوغان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترکیه ترکیه رجب طیب اردوغان ابتلا به کرونا کرونا در ترکیه جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود