Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: این واحد دانشگاهی روی حوزه شیلات، ایمنی و بهداشت دریایی متمرکز بوده و پیگیر تصویب این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باقر بارانی‌نیا رئیس دانشگاه آزاد میناب گفت: این واحد دانشگاهی برای سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی را در برنامه خود قرار داده و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، معرفی امکانات آزمایشگاه به سایر دانشگاه‌ها، ترغیب اعضای هیئت علمی برای انجام طرح‌های برون‌دانشگاهی، برگزاری همایش با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه و دعوت از سازمان‌ها برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌های آن در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارانی‌نیا افزود: سال ۱۴۰۰ را با کاهش وابستگی به شهریه با تکیه بر انجام طرح‌های برون‌دانشگاهی و برگزاری همایش‌های علمی آغاز کرده‌ایم و در آینده نزدیک، ارائه محصولات کشاورزی باکیفیت، افزایش جذب دانشجو و تصویب رشته‌های دریامحور با توجه به توسعه سواحل مکران را عملیاتی خواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد میناب درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه فرهنگی و دانشجویی در سال جاری، گفت: راه‌اندازی و فعال کردن انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی، تمرکز بر انتشار نشریات دانشجویی، تأکید بر برگزاری کرسی‌های علمی و ترویجی و تشویق دانشجویان به حضور فعال در حوزه حکمی‌سازی علوم انسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های از واحد در حوزه فرهنگی و دانشجویی است که در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.


وی درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد میناب در حوزه آموزش سال جاری، بیان کرد: شهرستان میناب با بهره‌مندی از نوار ساحلی طولانی و آب و خاک مناسب می‌تواند در زمینه رشته‌های مبتنی بر زراعت و شیلات سرآمد باشد؛ بر همین اساس این واحد دانشگاهی برای سال ۱۴۰۰ در نظر دارد رشته‌های میان‌رشته‌ای و اقلیم‌محور را ایجاد و گسترش دهد.


بارانی‌نیا اضافه کرد: واحد دانشگاهی میناب با توجه به توسعه همه‌جانبه سواحل مکران در نظر دارد با ایجاد رشته‌های دریامحور نخست به‌عنوان پشتیبان علمی و پژوهشی این منطقه عمل کرده و به توسعه دریامحور استان کمک کند و در مرحله بعد قطب علمی رشته‌های دریامحور شود. اکنون این واحد دانشگاهی روی حوزه شیلات و ایمنی و بهداشت دریایی متمرکز بوده و پیگیر تصویب این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.


وی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه آزاد میناب برای تحقق این هدف که انتخاب نخست داوطلبان در سال ۱۴۰۴ برای ادامه تحصیل دانشگاه آزاد اسلامی باشد، عنوان کرد: ایجاد رشته‌های جدید و روزآمد، تمرکز هوشمندانه بر فضای مجازی و آموزش الکترونیک، تأکید بر فعالیت انجمن‌های علمی و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، تمرکز روی فعالیت‌های پژوهشی و حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین با رشته‌های جدید و مهارت‌محور از جمله اقدامات این واحد دانشگاهی برای تحقق این هدف بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد میناب درباره شاخص‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه آزاد میناب به‌ویژه در حوزه پژوهش و فناوری، اظهار کرد: فعال‌سازی مرکز رشد، ارتقای پهنای باند دانشگاه از ۱۵ به ۵۰ مگابایت، ساماندهی کتابخانه دانشگاه، تعمیر و کالیبراسیون وسایل آزمایشگاه‌های دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کرسی علمی، تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی به کار‌های پژوهشی و ارائه مقالات ISI از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد میناب پژوهش و فناوری مرکز رشد رئیس دانشگاه آزاد میناب واحد دانشگاهی سال ۱۴۰۰ رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود