Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:23:05 GMT

فرهنگیان تسهیلات بدون وثیقه می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۶۴۲۳

فرهنگیان تسهیلات بدون وثیقه می‌گیرند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی‌فر در این زمینه افزود: تاکنون ۲۲هزار فرهنگی در حال افتتاح حساب، تکمیل موجودی و اتصال به پروژه هستند؛ یا به عبارتی ساده‌تر واحدهای تخصیصی آن‌ها مشخص ‌شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی واگذاری بخشی از واحدهای تخصیصی و جذب ‌شده فرهنگیان در سال۱۴۰۰است. در برنامه‌ریزی‌های اولیه امید است تعداد زیادی از واحدهای مربوطه به فرهنگیان تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی در یک سال اخیر، تعداد ۴۳هزار و ۷۷۵واحد در ۲۵۱شهر برای فرهنگیان واجد شرایط جذب‌ شده است.

کریمی فر افزود: فرآیند تعریف ‌شده برای تأمین مسکن فرهنگیان در یک پروسه سه‌ساله، تأمین و تخصیص ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان است.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از منابع مالی و آورده اولیه فرهنگیان، از طرف آموزش‌وپرورش به ازای هر فرهنگی واجد شرایط، مبلغ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ثانویه حمایتی کم‌بهره، با کارمزد ۱۲درصد بدون تشریفات، بدون سپرده‌گذاری، بدون مسدودی و البته بدون وثیقه ملکی به‌صورت آنلاین و بهنگام پرداخت می‌شود.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: ضمن اینکه از طرف بانک عامل علاوه بر تسهیلات ثانویه آموزش‌وپرورش تا سقف ۱۵۰میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

کریمی‌فر همچنین درباره وضعیت مسکن فرهنگیان در استان تهران توضیح داد: تاکنون در شهر پرند تعداد ۵۰۰واحد، برای فرهنگیان واجد شرایط جذب و تخصیص داده ‌شده است و هم‌اکنون افراد به پروژه متصل شده‌اند.

شایان‌ذکر است،‌ تفاهم‌نامه‌ای در آذرماه سال ۹۸بین وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا گامی در جهت فراهم‌ کردن شرایط برای خانه‌دار شدن فرهنگیان برداشته شود. این تفاهم‌نامه در هفت ماده تهیه و تنظیم شد. موضوع این تفاهم‌نامه تأمین ۱۷۰هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی کشور برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز ۳۲استان کشور بود.

یکی از شروط این تفاهم‌نامه برای خانه‌دار شدن فرهنگیان این است که متقاضیان باید فاقد زمین و واحد مسکونی باشند، تاکنون از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید یا احداث مسکن استفاده نکرده باشند و فرم ج آنان در استعلام، سبز باشد نه قرمز.

افراد متقاضی باید متأهل، سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵سال سن یا حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشند و تأکید بر رعایت اولویت گروه‌های هدف، بانوان سرپرست خانوار و کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی با بیش از ۲۰سال سابقه، زوجین فرهنگی و بازنشستگان است. بعدازاین چهار گروه، افراد جدیدالاستخدام مشمول می‌شوند.

پربیننده ترین آغاز فعالیت‌های آموزشی مدارس از فردا هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر! +فیلم انتقاد تند روزنامه جوان از مهران مدیری و رامبد جوان آخرین تصمیم مجلس برای رتبه‌‌بندی معلمان ضرورت افزایش «صلاحیت حرفه‌ای تدریس» در معلمان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار فرهنگیان مسکن فرهنگیان برجام وزارت آموزش وپرورش برای فرهنگیان واحد مسکونی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود