Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@04:29:06 GMT

فروشندگان مقالات علمی در تهران به دام افتادند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۶۴۷۷

فروشندگان مقالات علمی در تهران به دام افتادند

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری سه متهم که اقدام به فروش آثار و مقالات علمی در فضای مجازی کرده بودند، خبر داد.

 سرهنگ داود معظمی گودرزی در جریان دستگیری این افراد  گفت:‌ مدتی قبل یکی از مولفین و محققین کشورمان که  دارای تعداد فراوانی اثر و مقاله علمی بود، به پلیس فتا مراجعه اعلام کرد که فرد یا افرادی بدون اذن و اجازه او اقدام به فروش پژوهش‌ها و آثار علمی او در فضای مجازی کرده و در ازای آن مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اقدام سبب جریحه‌دار شدن اعتبار و حیثیت علمی شاکی شده بود، گفت:‌ تحقیقات ماموران پلیس آغاز شده و در جریان آن مشخص شد که چند کانال و صفحه در فضای مجازی که حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده داشتند اقدام به درج آگهی فروش آثار علمی شاکی کرده و پس از دریافت مبلغ، آن اثر را به نام خریدار در اختیارش قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه‌ها و شگرد پلیسی مخفیگاه این افراد را در جنوب تهران شناسایی کردند، گفت:‌پس از هماهنگی با مقام قضایی مجوز عملیات اخذ شده و ماموران با حضور در محل سه نفر از مدیران این کانال‌ها را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

به گفته گودرزی، متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرارگرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌متهمان با سوءاستفاده از نتایج تحقیقات و آثار علمی شاکی سعی در کسب درآمد داشتند که دستگیر شدند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود:‌ افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری شروری که در جریان یک درگیری در محله فرحزاد اقدام به تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ  سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی سه روز  گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی  کرده است، اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده  بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستورکار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهارکرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و متهمان پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس