Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:16:00 GMT

چهره حاشیه شهر مشهد بهبود یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۷۴۴۷

چهره حاشیه شهر مشهد بهبود یافته است

ایسنا/خراسان رضوی امام‌جمعه مشهد گفت: امیدواریم با اقدامات شهرداری و سایر دستگاه‌ها امسال موضوع حاشیه شهر مشهد حل شود.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم افتتاح پروژه بولوار الزهرا(س) مشهد که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: برای هماهنگی جهت ساماندهی مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهرداری مشهد، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ستاد تشکیل دادند و حرکتی جهشی در این خصوص انجام گرفت و اکنون شاهد هستیم که با اقدامات انجام‌شده، چهره حاشیه شهر مشهد بهبودیافته و با گذشته قابل ‌مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری فعالیت‌های خوبی در حاشیه شهر مشهد انجام داده است، اظهار کرد: سپاه و کمیته امداد نیز در این مناطق محرومیت‌زدایی کرده‌اند.

علم‌الهدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما چیزی به‌عنوان حاشیه شهر نباید داشته باشیم و بر همین اساس بود که ستاد ساماندهی حاشیه شهر تشکیل و اقدامات زیادی در این مسیر انجام شد، لذا امیدواریم امسال با ادامه این فعالیت‌ها چیزی تحت عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی برای فعالیت‌های سیاسی از حاشیه شهر استفاده کرده و کاسبی سیاسی می‌کنند، خاطرنشان کرد: شرایط باید طوری باشد که این کاسبان نتوانند سوژه ای پیدا کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی که آقای شهردار در حاشیه شهر به‌ویژه در تسهیل دسترسی‌ها، توسعه حمل‌ونقل و راه‌ها، تعریض و بازگشایی معابر و همچنین ساخت‌وسازهایی که همه باید به آن کمک کنند انجام دادند باعث خواهد شد تا معابر کم‌عرض از میان برود و با این اقدامات سوژه از افراد و کاسبان سیاسی که از محرومیت مردم در مناطق کم برخوردار سوءاستفاده می‌کنند گرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علم‌الهدی افزود: امیدواریم با اقدامات شهردار برای رفع مشکلات ایاب و ذهاب و همچنین سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در مناطق کم برخوردار امسال چیزی تحت عنوان حاشیه شهر نداشته باشیم.

گفتنی است پروژه بولوارالزهرا(س) واقع در خیابان بابانظر۹۴، به طول ۲۶۰ متر و عرض ۱۰ متر در دو باند سواره‌رو با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد تومان احداث‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حاشیه شهر مشهد آیت الله علم الهدی حاشیه شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز پیش‌روی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیش‌روی تحمیلی است نه پیش‌روی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

گلشن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد:مناطق حاشیه‌نشین هم‌اکنون بزرگترین مشکل شهر ارومیه است که متاسفانه قابل کنترل نیست.

وی افزود: امروز در بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین شهر ارومیه شاهد تولید مسکن حتی با متراژهای بسیار پایین هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به تفکیک زمین‌ها حتی در روستاهای الحاقی به محدوده شهر گفت: امروز شاهد تفکیک زمین‌های الحاقی به محدوده شهر ارومیه با متراژهای بسیار پایین هستیم که در صورت مدیریت نکردن با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوروزی تصریح کرد: وقتی نقطه‌ای از شهر به داخل محدوده الحاق می شود، نیاز به ارائه خدمات دارد و اگر پیش‌بینی مدیریتی و برنامه‌ریزی شهرسازی نشود، دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پیشروی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیشروی تحمیلی است، نه پیشروی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: مردم از مدیریت شهری خدمات می‌خواهند و متاسفانه با توجه به بروز بعضی از مسائل غیر کارشناسانه مدیریت شهری دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه با توجه به گسترش بی‌رویه باید به سمت‌وسوی طبقات‌سازی و شهرک‌سازی برود و مردم را باید با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنا کنیم.

نوروزی گفت: باید تلاش شود با امکانات کم، بیشترین رضایتمندی شهروندان جلب شود و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات کافی و رفاهی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در حاشیه شهر ارومیه شرمنده مردم هستیم و باید در مدیریت نقاط حاشیه‌نشینی به سمت و سوی شهرسازی مدرن برویم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خوب زندگی کردن حق مردم است و از این رو دستگاه‌های دخیل در صنعت شهرسازی باید با دست به دست هم دادن و در کنار مدیریت شهری بودن این مشکل را رفع کنند.

کد خبر 749416

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم