Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@12:32:16 GMT

خسارت تُندباد در اصفهان ۵۴ میلیارد تومان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۷۴۵۴

خسارت تُندباد در اصفهان ۵۴ میلیارد تومان اعلام شد

منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت‌ها در سه نوبت در نیمه اول فروردین و بیشتر در مناطق بادخیر شرق، شمال و مرکز استان وارد شد.

وی اضافه کرد: این خسارت‌ها به ۱۰ هکتار گلخانه، ۵۰۰ باب کلنی زنبور عسل، هفت هزار هکتار باغ، ۴۲ دستگاه خودرو، ۷۵ تابلوی تبلیغاتی بویژه در راه‌ها، ۲۵۰ اصله درخت، یک چراغ برق و یک منزل مسکونی با پنج نفر مصدوم وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بیشتر باغ‌های خسارت دیده در مناطق غرب، جنوب و مرکز استان و گلخانه‌های آسیب‌دیده در فلاورجان، دهاقان و شهرضا قرار دارند.

به گفته وی، بر اثر وزش باد شدید و نبود رطوبت، کانون های داخلی و مرزی گرد و غبار در استان فعال و موجب شد که وضعیت هوای اصفهان به مدت ۶ روز در ۲ هفته گذشته در شرایط ناسالم قرار بگیرد.

شیشه‌فروش، همچنین با اشاره به اینکه وزش باد و گرد و خاک در جاده‌های استان بویژه در کنارگذر شرق خسارت‌هایی به بار آورده است، گفت: در این ر استا مقرر شد که اداره راه و شهرسازی با همکاری منابع طبیعی برنامه‌ای برای شناسایی مناطق بادخیز استان و مواجهه با کانون های گرد و غبار و سپس اجرای طرح‌های اضطراری کنترل تثبیت گرد و غبار در  اطراف جاده‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی  با اشاره به اهمیت حفاظت از جاده‌ها در برابر گرد و غبار و پیشگیری از واژگونی خودروها با درس‌آموزی از طوفان اخیر بدلیل کاهش دید گفت: بر این اساس نیز مقرر شد با همکاری هواشناسی و منابع طبیعی ضمن شناسایی نقاط پُرخطر در زمینه تندباد در جاده‌ها و خیزش گرد و غبار، طرح مشترکی برای حفاظت از راه‌ها با استفاده از بادشکن‌های زنده و غیرزنده، نهالکاری و تثبیت کانون های گرد و غبار را در اطراف جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

شیشه‌فروش افزود: برای پرداخت خسارت، کارشناسان باید با مراجعه، بررسی و ارزیابی خسارت‌ وارد شده به افراد دارای بیمه اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، تجزیه و تحلیل اطلاعات یک دوره ۱۰ ساله نشان می‌دهد که کلانشهر اصفهان بطور میانگین هر ۹ روز، یک پدیده گرد و غبار داشته است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت در سال های اخیر با معضلات زیست محیطی معتنابه مانند آلودگی هوا، گرد و غبار، خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی و کمبود منابع آبی مواجه بوده است.

برچسب‌ها طوفان مدیریت بحران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طوفان مدیریت بحران اصفهان طوفان مدیریت بحران اصفهان اخبار کنکور گرد و غبار جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد

بارش شدید و رگباری باران در استان چهارمحال و بختیاری باعث وارد شدن خسارات به عشایر این استان در شهرستان کوهرنگ شد.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081633 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷ درصدی آزاد راه اصفهان ـ کاشان در تصادفات اصفهان
  • ۱۷ درصد تصادفات اصفهان در آزاد راه اصفهان_کاشان اتفاق می‌افتد
  • احتمال افزایش غلظت غبار در برخی مناطق کرمان
  • سیلاب به پنج شهر در خراسان رضوی خسارت زد
  • خسارت بارش شدید باران به روستای بالنگه املش
  • توفان مشهد، خسارت خاصی نداشت
  • خسارت عجیب به روستای امامزاده ابراهیم + فیلم
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد
  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • گرگ ۳۷ گوسفند روستای مرق وسادیان کاشان را تلف کرد