Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان خشمگین در نزدیکی خانه رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تظاهرات کردند تا به مخالفت او با دیپلماسی با ایران اعتراض کنند.

فعالان ضد جنگ روز گذشته با تجمع در مقابل منزل ویلایی «باب منندز» رئیس دموکرات کمیته روبط خارجی سنای آمریکا که در ایالت نیوجرسی قرار دارد، از رویکرد غیر دیپلماتیک وی علیه ایران انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تظاهرات از سوی گروه هایی چون «کد پینک» و «اقدام صلح نیوجرسی» تدارک دیده شده بود.

به گفته «مدیا بنجامین» از موسسان گروه کد پینک، آنها به جلسه ای که روز سه شنبه در وین برگزار می شود؛ امید بسته اند. اما این تا حد زیادی به منندز و رویکرد او بستگی دارد حال آنکه وی تا همین حالا نیز موانع زیادی با هدف عدم بازگشت آمریکا به برجام ایجاد کرده است.

منندز وقتی که توافق در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، با آن مخالفت کرد و این اواخر نیز در همراهی با «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه به دنبال اعمال فشار بر دولت واشنگتن برای اتخاذ رویکردی سختگیرانه در قبال ایران بوده است.

به گزارش مهر، منندز دموکراتِ صاحب نفوذی است که طی سه ماهی که از دوره زمامداری بایدن می‌گذرد و حتی پیشتر از آن در دوره اوباما، به رؤسای جمهور هم حزبی اش فهمانده که می‌تواند اوضاع را در کنگره برایشان پیچیده کند.

او در بسیاری از موارد از جمله توافق هسته‌ای ایران، از سرگیری رابطه با کوبا، استفاده از نیروی نظامی در عملیات‌های فرا سرزمینی و حتی نوع تعامل با دولت کاراکاس با دولت بایدن اختلاف نظر دارد.

---

هنوز یک ماه از حضور بایدن در کاخ سفید نگذشته بود که منندز به او هشدار داد که بهتر است الگوی باراک اوباما که نقش کنگره را در ترسیم سیاست خارجی آمریکا نادیده می‌گرفت کنار بگذارد و به جای آن، با سنا مشورت کند.

دولت بایدن به قدری از منندز حساب می‌برد که یک بار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با «پولیتیکو» از ارادت و تعامل منظم با او سخن گفت و یک بار هم «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قول مشابهی را مبنی بر همکاری با او داد.

اما چرا دولت جدید واشنگتن تا این حد از منندز بیم دارد؟ پاسخ به ترکیب ۵۰-۵۰ سنا بازمی گردد که در آن هر رای جمهوریخواهان برای پیشبرد طرح‌های دولت دموکرات بایدن، حیاتی است.

جمهوریخواهان با منندز دموکرات دوستی عمیقی دارند تا آنجا که «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه می‌گوید: اگر مسئله‌ای برای باب جدی باشد؛ ما (جمهوریخواهان) هم آن را جدی می‌گیریم./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم

بخشی از تناقضات گفتاری و رفتاری دولت‌های غربی در خصوص اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا به تصویر کشیده شده است.   رفتار‌های تناقض‌آمیز دولت‌هایی که معنای لغوی آن حقوق بشر، بسته به زمانی که به کار می‌رود متفاوت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید