Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@09:56:17 GMT

تقسیم امتیازات در تقابل دو استراتژی متفاوت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۱۷۹

تقسیم امتیازات در تقابل دو استراتژی متفاوت

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ طی هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان، دو تیم پرسپولیس و پدیده در مشهد به یک امتیاز قناعت کردند. این در حالی رقم خورد که نوع و شکل گیری بازی دو تیم کاملا متفاوت از هم بود. البته که شاید اگر یکی از توپ های پرسپولیس گل می شد شرایط برای این تیم و بحث‌های پیش آمده کاملا فرق داشت چرا که بالای ۱۰ موقعیت گل و از دست دادن آنها از انواع مختلفی چون بی دقتی و تیرک و امثالهم از جهتی قابل تکیه هست از نگاهی هم حتما باید تجدید نظرهایی از طریق کادر فنی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه خط دفاعی پرسپولیس هم مثل بازی‌های قبل سرحال نبود و امکان داشت تک موقعیت‌های پدیده کار دست سرخپوشان دهد، مصدومیت سید جلال هم برای آنها می‌تواند در آستانه بازی‌های آسیایی نگران کننده باشد.

استراتژی متفاوت

وقتی صحبت از استراتژی می شود نباید بحث را در سطح استانداردهای اروپا دنبال کرد اما در این بازی کاملا مشخص بود که پرسپولیس طبق معمول high presing را در دستور کار داشت و برعکس پدیده به down presing یا همان پرس از پایین روی آورده بود که البته توجیهات فنی داشت. دادن توم به حریف و گرفتن فضا و چشم به ضدحملات از حربه‌های پدیده بود که هرچند ناقص اجرا شد اما در کل برای این تیم نتیجه بخش بود.

جلوگیری از شکل‌گیری بازی پرسپولیس

آنالیز پدیده از بازی در مقابل پرسپولیس بستن فضاها و نیم فضاها در یک سوم دفاعی خود بود. جایی که با تجمع زیاد در بخصوص جناحین سعی در از کار انداختن وینگرهای پرسپولیس داشتند. ترابی و پهلوان تقریبا در کل بازی گم بودند و عالیشاه هم سعی می کرد با سرکشی به گوشه کنارها جبران مافات کند و تک مهاجم خودی را صاحب موقعیت سازد که اتفاقا اصلا خوب از کار در نیامد. بنابر این با ایجاد برتری عددی و دوندگی زیاد اجازه کار ترکیبی در کناره‌ها را از پرسپولیس تا حدود زیادی گرفتند پس پرسپولیس روی به توپ های ارسالی از کنار آورد که آن هم چاره نیفتاد.

نکته بعدی بخصوص در نیمه دوم گپ پشت باکس جریمه پدیده بود که دلیلش دقیقا آزاد شدن مدافعین کناری و بالا بازی کردن آنها و عقب نشستن کامیابی‌نیا از ترس ضد حمله‌های پدیده بود که با این حفره موجود کمی از شدت موج دوم پرسپولیس در این بازی کاسته شده بود. باز هم تکرار این موضوع خالی از لطف نیست که در روز نه چندان خوب پرسپولیس موقعیت سازی به خوبی انجام شد اما زدن ضربات آخر مدتهاست گریبان این تیم را گرفته است.

پرسپولیس بر سر چند راهی

این بازی‌ها برای پرسپولیس هم حکم همیشگی رسمی و در کورس بودن در لیگ داخلی را دارد و هم به نوعی تدارکات برای آسیا. با محرومیت نعمتی و استراحت نورالهی و امیری، ترکیب پرسپولیس کمی دستخوش تحول شده بود. البته که کنعانی زادگان هم از اردوی تیم ملی برگشته بود اما دست یحیی به دلیل مشکوک بودن فرجی به کرونا بسته بود. بنابر این پرسپولیس هم باید در جبهه کورس قهرمانی می‌جنگید و هم در جبهه تدارک دیدن و آمادگی برای بازی‌های آسیایی. از این رو چند راهی ترکیب و چینش برای کادر فنی شکل گرفته بود. حالا با رونمایی از آل کثیر و حضور مغانلو و خرید فرجی و ترابی عملا پرسپولیس از آن شرایط بغرنج کمبود بازیکن نیم فصل اول بطور کامل عبور کرده و حالا باید به ترکیب اصلی و ایده آل خود در ادامه راه دست یابد.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1092275 برچسب‌ها پرسپولیس تهران پدیده مشهد لیگ برتر ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پرسپولیس تهران پدیده مشهد لیگ برتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به تمام تقابل های بایرن مونیخ و رئال مادرید

رئال مادرید و بایرن مونیخ با پیروزی در برابر رقیبان خود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و پس 6 سال انتظار، دوباره به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

 

 

طرفداری | هردو باشگاه رئال مادرید و بایرن مونیخ از بزرگترین باشگاه های فوتبال به شمار می روند. این دو تیم بازی های زیادی مقابل هم برگزار کرده اند. جدال این دو تیم از نگاه بسیاری از فوتبال دوستان، جذاب ترین بازی لیگ قهرمانان اروپا به شمار می رود.

 نگاهی کوتاه به تمامی بازی ها و جنجال های بازی رئال مادرید و بايرن مونیخ

​​​​​​

جام 75 سالگی اتلتیک بیلبائو* - بایرن مونیخ 5 vs رئال مادرید 1

همه چیز از از دعوت، باشگاه بیلبائو شروع شد و این باشگاه عامل شروع یکی از جذاب ترین بازی های تاریخ فوتبال باشگاهی اروپا بود.

به مناسبت 75 سالگی باشگاه اتلتیک بیلبائو، مسئولان این باشگاه از سه تیم، بایرن مونیخ، رئال مادرید و راپیدوین اتریش دعوت کردند. بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی، به مصاف رئال مادرید رفت و توانست این تیم را با نتیجه 5 بر 1 شکست دهد. 

تصویر بالا مربوط به سایت rsssf است. rsssf یک مرجع معتبر تاریخ و آمار فوتبال است و به ذخیره اطلاعات و انتشار آن می پردازد. 

جام باشگاه های اروپا فصل 76-1975؛ پیش به سوی اولین تقابل رسمی

این بازی، اولین تقابل رسمی بایرن مونیخ و رئال مادرید بود. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. 

بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه المپیک اشتادیون مونیخ برگزار شد که با دبل گرد مولر، با پیروزی دو بر صفر بایرن مونیخ همراه شد.

بازی رفت یکی از هواداران رئال مادرید به لینه مایر (داور) حمله ور شد و با مشت به صورت او کوبید، سپ مایر که سعی در جدا کردن آنها داشت، با هوادار درگیر شد. این حادثه به دیوانه برنابئو معروف شد. 

جام سانتیاگو برنابئو* - داستان جام غول‌پیکر! 

اولین دوره جام سانتیاگو برنابئو در سال 1979 و با حضور 4 تیم برگزار شد که بایرن مونیخ و رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند، این بازی با پیروزی بایرن مونیخ همراه شد. باواریایی ها در بازی پایانی با دو گل از سد آژاکس گذشتند و قهرمان این جام شدند. اما شاید اتفاق جالب این مسابقات، جام عجیب و غول پیکری بود که به تیم برنده اهدا شد. 

شایان ذکر است این جام به دلیل حجم وزنش، تا سال 2012 در مادرید بود، و همزمان با افتتاح موزه بایرن مونیخ و در خلال پرواز تیم رئال مادرید به مونیخ در آوریل 2012، به مونیخ انتقال داده شد. 

جام برنابئو که به تیم بایرن مونیخ اهدا شد. 
​​​​​​این جام 170 سانتی متر ارتفاع، 150 سانتی متر عرض و 64 کیلوگرم وزن دارد. ارزش آن حدود 100 هزار یورو تخمین زده می‌شود. بازی دوستانه - 1980؛ شکست 9 گله ی رئال مادرید!  بازی دوستانه - 1980: شکست با 9 گل؛ سوغات کهکشانی ها از مونیخ 

به نقل از نشریه آاس بایرن مونیخ در یک بازی دوستانه و در ورزشگاه خانگی خود توانست رئال مادرید را با 9 گل شکست دهد. ویسنته دل بوسکه و خوانیتو در این بازی حضور نداشتند، در پایان این بازی، وویادین بوسکوف جمله ی جالبی را درمورد این بازی از خود به جای گذاشت:

ترجیح می دهم یک بازی را با 9 گل واگذار کنم، 

تا اینکه 9 بازی را با یک گل! 

 

جام سانتیاگو برنابئو* - 1980 و 1981

پس از شکست 9 گله ی رئال مادرید، دو تیم 26 روز بعد و در جام برنابئو به مصاف هم رفتند. بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی این بایرن مونیخ بود که به برتری رسید. در سال 1981 بازهم از بايرن مونیخ برای حضور در این جام دعوت شد و قرار شد بایرن مونیخ در مقابل دینامو تفلیس به میدان می رود. در نیمه اول این مسابقه، داور بازی، رومنیگه را از زمین مسابقه اخراج کرد. باواریایی ها از این تصمیم داور خشمگین شدند اما داور برایتنر و اولی هونس (مدير ورزشی بایرن مونیخ) را هم اخراج کرد و به همین دلیل بازیکنان بایرن، زمین مسابقه را ترک کردند و بازی نیمه کاره ماند. 

جام باشگاه های اروپا 1986/87؛ جنجالی و خونین 

​​​​​​بازی رفت مرحله ی یک چهارم نهایی جام باشگاه های اروپا، بین دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید، به یکی از جنجالی ترین دیدار های تاریخ این دو تیم تبدیل شد. در بازی رفت، بایرن مونیخ با نتيجه چهار بر یک از سد رئال مادرید گذشت. خوانیتو در حالی که عصبانی شده بود، با پای خود به صورت ماتئوس ضربه زد و از زمین مسابقه اخراج شد.او به خاطر این حرکت خود برای 5 سال محروم شد.

خوانیتو، بعد ها با اهدای شِنل و شمشیر به لوتار ماتئوس، از او دلجویی کرد. 

اما این پایان کار نبود. اوگن تالر در حرکتی عجیب چهره خود را شبیه به گاو شاخ دار کرد. 

این دو تیم چند روز بعد از این بازی جنجالی دوباره و در بازی برگشت به مصاف هم رفتند، که این بازی با پیروزی یک بر صفر رئال مادرید به پایان رسید، اما در نهایت این بایرن مونیخ بود که به مرحله بعد صعود کرد. 

جام باشگاه های اروپا فصل 1987/88 - صعود رئال مادريد با طعم کامبک! 

در بازی رفت یک چهارم نهایی، بایرن مونیخ در بازی خانگی توانست رئال مادرید را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد، اما در دیدار برگشت رئال مادرید با نتیجه دو بر صفر بایرن مونیخ را شکست داد تا با بازگشتی فوق العاده (درمجموع دو بازی) به مرحله نیمه نهایی صعود کنند. 

 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 1999/2000؛ یک پیروزی هم برای رئال مادرید کافی بود! 

این فصل یکی از عجیب ترین فصل های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا برای این دو تیم بود. دو تیم ابتدا در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند. در بازی رفت که در سانتیاگو برنابئو برگزار شد با برتری چهار بر دو بایرن مونیخ به پایان رسید. در بازی برگشت بایرن مونیخ باز هم رئال مادرید را شکست داد، این بار با نتیجه چهار بر یک. 

این دو تیم در مرحله نیمه نهایی همان فصل لیگ قهرمانان، دوباره به مصاف هم رفتند، در بازی رفت بایرن مونیخ در خانه، رئال مادرید را با نتیجه دو بر یک شکست داد. این برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که یک تیم می تواند سه بار در برابر تیمی دیگر پیروز شود. در بازی برگشت، این رئال مادرید بود که با نتیجه دو بر صفر از سد بایرن مونیخ گذشت، تا با حذف این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

لیگ قهرمانان اروپا 2000/01؛ جادوی دکتر مولر، حکم پیروزی بایرن مونیخ را امضا کرد! 

در دوران کهکشانی های رئال مادرید، تنش بین دو تیم بالا گرفته بود. اولی هونس قبل از بازی گفت: 

آنها در حال تبدیل شدن به سیرک هستند. 

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد و این بازی با پیروزی یک بر صفر بایرن مونیخ به پایان رسید، اما نکته جالب این بازی "جادوی دکتر مولر" بود. مولر وولفهارت پزشک بایرن مونیخ، توانست در حالی که البر، 12 روز قبل از بازی روی زانوی خود عمل انجام داده بود، را به بازی برساند و دقیقا البر با همان پایی که، زانویش عمل شده بود دروازه رئال مادرید را باز کرد و این چنین شادی کرد. 

در بازی برگشت، بایرن مونیخ با نتیجه دو بر یک، رئال مادرید را شکست داد و توانست راهی فینال شود. در این بازی بازهم جیووانی البر برای بایرن مونیخ گلزنی کرد. 

​​​​​​جام سانتیاگو برنابئو* - باواریایی ها جشن 100 سالگی کهکشانی ها را خراب کردند!

این دو تیم قبل از شروع فصل جدید و در فینال جام سانتیاگو برنابئو که به مناسبت 100 سالگی رئال مادرید، به جام 100 سالگی رئال مادرید تغییر نام داده بود، با یکدیگر رو به رو شدند که این بازی با پیروزی دو بر یک باواریایی ها به پایان رسید. 

 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2001/2002؛ کهکشانی ها، اليور کان را ادب کردند! 

​​بایرن مونیخ در بازی رفت، رئال مادرید را با نتیجه دو بر یک شکست داد. اليور کان در مصاحبه ای معروف گفت: 

در بازی برگشت دو گل نمی خورم. 

اما اليور کان، در برنابئو دقیقا دو گل را دریافت کرد تا رئال مادرید به فینال برسد و در نهایت قهرمان اروپا شود. 

لیگ قهرمانان اروپا 2003/2004؛ زیدان و روبرتو کارلوس نسخه ی بایرن مونیخ را پیچیدند! 

بازی رفت، در ورزشگاه المپیک اشتادیون مونیخ برگزار می شد، بایرن با گل ماکای جلو افتاد اما روبرتو کارلوس به لطف اشتباه کان، بازی را به تساوی کشاند. 

​​​​​​

بعد از بازی یوفا صحنه ی برخورد روبرتو کارلوس و مارتین دمیکلیس را بازبینی کرد و به خاطر ضربه ی کارلوس به صورت دمیکلیس، دو جلسه از همراهی رئال مادرید محروم شد.

در بازی برگشت رئال مادرید با تک زین الدین زیدان از سد بایرن مونیخ گذشت و به مرحله بعد صعود کرد. 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2006/2007؛ به نام خدا و گل! 

بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد و رئال مادرید، توانست بایرن مونیخ را با نتيجه سه بر دو شکست دهد اما در دیدار برگشت بایرن مونیخ با نتیجه دو بر یک، رئال مادرید را شکست داد و به دلیل گل زده در خانه حرف به مرحله بعد صعود کرد. گل اول بایرن مونیخ در ثانیه ده و توسط روی ماکای به ثمر رسید که به سریع ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. در این بازی سرخیو راموس دروازه بایرن مونیخ را باز کرد اما داور در صحنه ای مشکوک، به دلیل خطای هند گل او را مردود کرد. بعد از پایان بازی ایکر کاسیاس از الیورکان در خواست تعویض پیراهن کرد که الیورکان کان در خواست او را رد کرد. در همین مورد کاسیاس گفت:

کان، بی ادب بود. او مرا نا امید کرد. 

جام فرانتس بکن باوئر* - 2010 

بایرن مونیخ به بهانه جدایی بکن باوئر از مقام ریاست بایرن مونیخ، جامی را به نام این اسطوره اش برگزار کرد. این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید اما رئال مادرید در ضربات پنالتی بایرن را شکیت داد و قهرمان این جام شد. این برای سومین سال و آخرین باری بود که بایرن مونیخ این مسابقات را برگزار می کند، جالب اینجا بود که بایرن در این سه سال هرگز برنده این جام نشد! 

​​​​​​لیگ قهرمانان اروپا فصل 2011/2012؛ دستان 161 میلیون یورویی مانوئل نویر! 

با گل دقایق پایانی ماریو گومز، بایرن مونیخ در خانه و در بازی رفت از سد رئال مادرید گذشت. در بازی برگشت رئال مادرید دو، یک بایرن مونیخ را شکست تا کار به وقت اضافه و ضربه پنالتی کشیده شد و بایرن مونیخ در ضربات پنالتی سه بر یک، رئال مادرید را شکست داد. مانوئل نویر سنگربان باواریایی ها پنالتی های کاکا و کريستيانو رونالدو را مهار کرد و نقش پر رنگی در صعود بایرن مونیخ داشت.  

در پایان این بازی نویر، خطاب به راموس گفت:

نمی دانستم، او (راموس) دوست دارد پنالتی اش را به آسمان بزند. 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2013/2014؛ تحقیر بایرن مونیخ در آلیانز آره نا! 

رئال مادرید در بازی رفت با گل بنزما بایرن مونیخ را شکست داد. 

کارل هاینتس رومنیگه، مدیر اجرایی بایرن مونیخ درمورد بازی برگشت گفت: 

ما آلیانز آرنا را برای رئال مادرید به جهنم تبدیل می کنیم! 

اتفاقا آلیانز آرنا به جهنم تبدیل شد اما برای خود بایرن مونیخ نه رئال! کهکشانی ها در بازی برگشت، بایرن مونیخ را با نتيجه چهار بر صفر درهم کوبیدند. این شکست، سنگین ترین شکست خانگی تاریخ بایرن در لیگ قهرمانان اروپا بود. همچنین این اولین پیروزی تاریخ رئال مادرید در خانه بایرن مونیخ بعد از 38 سال بود. 

آئودی کاپ* - 2015 

بایرن مونیخ و رئال مادرید پیش از شروع فصل 2015/16 به مصاف هم رفتند که این بازی با تک گل روبرت لواندوفسکی به سود بایرن مونیخ خاتمه یافت. 

تور آمریکا* - 2016

پیش از شروع فصل 2016/17، این دو تیم این بار در آمریکا به مصاف هم رفتند که این بازی با تک گل دنیلو، به سود کهکشانی ها پایان یافت. 

لیگ قهرمانان اروپا فصل 2016/2017؛ کریس و دیگر هیچ! 

دو تیم در مرحله ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رو به رو شدند. در بازی رفت، رئال مادرید در آلیانز آرنا بایرن مونیخ را با نتیجه دو بر یک شکست داد. 

در بازی برگشت رئال مادرید با نتیجه چهار بر دو بایرن مونیخ را شکست داد. که کريستيانو رونالدو سه بار برای رئال مادرید گلزنی کرد. 

این پایان کار نبود. لواندوفسکی، ریبری و ویدال، که معتقد بودند داور بر علیه تیم شان سوت زده است بعد از پایان بازی به رختکن داوران رفتند و به آنها اعتراض کردند. 

در پایان بازی رومنیگه، مدیر اجرایی بایرن مونیخ به خبرنگاران گفت:

رئال مادرید ما را با داور حذف کرد.  لیگ قهرمانان اروپا فصل 2017/2018؛ صعود رئال مادرید با درخشش بنزما و ناواس! 

 هواداران بایرن مونیخ که به دنبال انتقام تیم شان از رئال مادرید بودند، تنها در عرض چند ساعت تمام بلیط های بازی رفت را که قرار بود در آلیانز آره نا برگزار شود، خریدند اما باز هم خبری از برد تیم محبوب شان نبود. در حالی که بایرن مونیخ از رئال مادرید پیش بود، اما این کهکشانی ها بودند که با گل های مارسلو و آسنسیو از سد بایرن مونیخ گذشتند. این سومین پیروزی متوالی رئال مادرید در آلیانز و آره نا (بازی های رسمی) بود.

در بازی برگشت، علی رغم دست بسته ی هاینکس به دلیل مصدومیت های زیاد، اما آنها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند، با این حال تجربه ی کریم بنزما و اشتباه عجیب اسون اولرایش و درخشش خیره کننده کیلور ناواس، رئال مادرید را برای سومین سال پیاپی به فینال رساند. این بازی با نتیجه دو بر دو به پایان رسید. 

 

البته این بازی نیز، به همین سادگی به پایان نرسید. در قیقه 44 توپ به دست مارسلو برخورد کرد. مارسلو بعد از بازی در این خصوص گفت: اگر بگویم توپ به دستم برخورد نکرد دروغگو هستم. 

تور آمریکا* - 2019 

پیش از شروع فصل 2019/2020 فوتبال باشگاهی در اروپا دو تیم بار دیگر به مصاف هم رفتند و این بازی با پیروزی سه بر یک بایرن مونیخ به پایان رسید.

 

*: همه این تورنمنت ها دوستانه بوده است. 

تمامی تقابل های رسمی رئال مادرید و بایرن مونیخ
عنوان رقابت نتیجه گلزنان
نیمه نهایی 1975/76
(رفت)
رئال 1-1 بایرن روبرتو خوان مارتینز (رئال)
گرد مولر (بایرن)
نیمه نهایی 1975/76
(برگشت)
بایرن 2-0 رئال گرد مولر (2) (بایرن)
نیمه نهایی 1986/87
(رفت)
بایرن 4-1 رئال کلاوس اوگن تالر، لوتار ماتئوس (2)،
رولند وولفارث (بایرن)
امیلیو بوتراگوئنو (رئال)
نیمه نهایی 1986/87
(برگشت)
رئال 1-0 بایرن سانتیانا (رئال)
یک چهارم نهایی 1987/88
(رفت)
بایرن 3-2 رئال هانس فلوگلر، نوربرت ادر،
رولند وولفارث (بایرن)
امیلیو بوتراگوئنو، هوگو سانچز (رئال)
یک چهارم نهایی 1987/88
(برگشت)
رئال 2-0 بایرن میلان یانکوویچ، میشل (رئال)
مرحله دوم گروهی 1999/00
(رفت)
رئال 2-4 بایرن فرناندو مورینتس، رائول (رئال)
مهمت شول، اشتفان افنبرگ،
تورستن فینک، پائولو سرجیو (بایرن)
مرحله دوم گروهی 1999/00
(برگشت)
بایرن 4-1 رئال مهمت شول، جیووانی البر،
الکساندر زیکلر (2) (بایرن)
ایوان الگرا (رئال)
نیمه نهایی 1999/00
(رفت)
رئال 2-0 بایرن نیکولاس آنلکا، ینس یرمیس (OG) (رئال)
نیمه نهایی 1999/00
(برگشت)
بایرن 2-1 رئال کارستن یانکر، جیووانی البر (بایرن)
نیکولاس آنلکا (رئال)
نیمه نهایی 2000/01
(رفت)
رئال 0-1 بایرن جیووانی البر (بایرن)
نیمه نهایی 2000/01
(برگشت)
بایرن 2-1 رئال جیووانی البر، ینس یرمیس (بایرن)
لوییس فیگو (رئال)
یک چهارم نهایی 2001/02
(رفت)
بایرن 2-1 رئال اشتفان افنبرگ، کلودیو پیزارو (بایرن)
جرمی (رئال)
یک چهارم نهایی 2001/02
(برگشت)
رئال 2-0 بایرن ایوان الگرا، گوتی (رئال)
یک هشتم نهایی 2003/04
(رفت)
بایرن 1-1 رئال روی ماکای (بایرن)
روبرتو کارلوس (رئال)
یک هشتم نهایی 2003/04
(برگشت)
رئال 1-0 بایرن زین الدین زیدان (رئال)
یک هشتم نهایی 2006/07
(رفت)
رئال 3-2 بایرن رائول (2)، رود فن نیستلروی (رئال)
لوسیو، مارک فن بومل (بایرن)
یک هشتم نهایی 2006/07
(برگشت)
بایرن 2-1 رئال روی ماکای، لوسیو (بایرن)
رود فن نیستلروی (رئال)
نیمه نهایی 2011/12
(رفت)
بایرن 2-1 رئال فرانک ریبری، ماریو گومز (بایرن)
مسوت اوزیل (رئال)
نیمه نهایی 2011/12
(برگشت)
رئال 2 (1)-(3)1 بایرن کریس رونالدو (2) (رئال)
آرین روبن (بایرن)
نیمه نهایی 2013/14
(رفت)
رئال 1-0 بایرن کریم بنزما (رئال)
نیمه نهایی 2013/14
(برگشت)
بایرن 0-4 رئال سرخیو راموس (2)، کریس رونالدو (2) (رئال)
یک چهارم نهایی 2016/17
(رفت)
بایرن 1-2 رئال آرتورو ویدال (بایرن)
کریس رونالدو (2) (رئال)
یک چهارم نهایی 2016/17
(برگشت)
رئال 4-2 بایرن کریس رونالدو (3)، مارکو آسنسیو (رئال)
روبرت لواندوفسکی،
سرخیو راموس (OG) (بایرن)
نیمه نهایی 2017/18 (رفت)  بایرن  1-2 رئال 

آسنسیو و مارسلو (رئال مادرید) 

کیمیش (بایرن مونیخ) 

نیمه نهایی 2017/18 (برگشت)  رئال 2-2 بایرن 

کیمیش و خامس رودریگز (بایرن) 

کریم بنزما 2 بار (رئال مادرید) 

نگاهی به تتایج بازی ها و تورنمنت‌های دوستانه

عنوان رقابت  نتیجه  نام گلزنان 
جام 75 سالگی بیلبائو - 1973 بایرن مونیخ 5-1 رئال مادرید 

زوبل، هافمن، گرد مولر 3 گل (بایرن مونیخ) 

پیری (رئال مادرید) 

جام سانتیاگو برنابئو - 1979 بایرن مونیخ 2-1 رئال مادرید 

خوانیتو (رئال مادرید) 

رومنیگه، اوبلاک (بایرن مونیخ) 

بازی دوستانه - 1980 بایرن مونیخ 9-1 رئال  مادرید 

دیتر هونس و رومنیگه (3 گل)، برایتنر، کراس، نیه درمایر (بایرن مونیخ) 

کانینگهام (رئال مادرید) 

جام سانتیاگو برنابئو - 1980 بایرن مونیخ 1(5)-1(4) رئال مادرید 

هرناندز (رئال مادرید) 

وِینر (بایرن مونیخ) 

جام 100 سالگی رئال مادرید - 2002

بایرن مونیخ 2-1 رئال مادرید 

بالاک، حسن صالح حمیدزیچ (بایرن مونیخ) 

فیگو (رئال مادرید) 

جام فرانتس بکن باوئر - 2010 بایرن مونیخ(2)0-0(4) رئال مادرید  _____
جام آئودی - 2015 بایرن مونیخ 1-0 رئال مادرید  لواندوفسکی 
جام بین المللی قهرمانان - 2016 رئال مادرید 1-0 بایرن مونیخ  دنیلو 
جام بین المللی قهرمانان - 2019 بایرن مونیخ 3-1 رئال مادرید 

تولیسو، گنبری، لواندوفسکی (بایرن مونیخ) 

رودریگو (رئال مادرید) 

عملکرد دو تیم در بازی های رسمی و دوستانه

مسابقات رسمی:

26 مسابقه رسمی

رئال مادرید 12 برد - 41 گل زده

بایرن مونیخ 11 برد - 39 گل زده

3 تساوی

*:بایرن مونیخ در سال 2012 و در ضربات پنالتی رئال مادرید را شکست دارد که این بازی به عنوان پیروزی برای رئال مادرید (نتیجه 120 دقیقه) لحاظ خواهد شد. 

مسابقات دوستانه:

9 بازی دوستانه:

بایرن مونیخ 6 برد - 23 گل زده

رئال مادرید 1 برد - 7 گل زده

2 تساوی

 

عملکرد کلی در مجموع مسابقات رسمی و دوستانه:

36 مسابقه

17 برد برای بایرن مونیخ - 62 گل زده

13 برد برای رئال مادرید - 48 گل زده

5 مساوی

رکورد داران (بازی های رسمی) 

بیشترین گل زده: کریستیانو رونالدو 9 گل

بيشترين بازی به عنوان بازیکن: ایکر کاسیاس 14 مسابقه 

بیشترین پیروزی به عنوان بازیکن: اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ 7 پیروزی

بیشترین بازی به عنوان مربی: اوتمار هیتسفلد 12 بازی

بیشترین پیروزی به عنوان مربی: اوتمار هیتسفلد 7 پیروزی 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تارتار: از تقابل با سپاهان استقبال می‌کنم
  • نگاهی به تمام تقابل های بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • بایرن - رئال؛ تکراری‌ترین تقابل تاریخ چمپینوزلیگ
  • نگاهی به تقابل سپاهان و پرسپولیس؛ فینال بزرگ‌ فصل
  • مرور اتفاقات آخرین تقابل پرسپولیس و سپاهان| از اعتراض گل محمدی و مورایس به داور تا شعار سپاهانی‌ها علیه بیرانوند+تصاویر و فیلم
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • قهرمانی زود هنگام مسی‌در روز تقسیم امتیازات/ تلاش پرواز برای بقا
  • فرار مهره کلیدی سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس! | تصاویر
  • رامین رضاییان آماده برای تقابل با پرسپولیس؛ محرومیتی در کار نیست
  • رضا اسدی تقابل با پرسپولیس را از دست داد