Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعیین زمان‌بندی جلسات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دوره شورای شهر پنجم به تصویب رسید همچنین اعضای شورای شهر تهران با افزودن تبصره برگزاری مجازی جلسات به آئین نامه داخلی شورا موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورا در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران به بررسی طرح «الحاق یک تبصره به ماده ۳۴ آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران» و گزارش کمیسیون نظارت و حقوقی در این خصوص پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: در اوایل سال تصمیم گرفتیم که به علت شیوع اپیدمی کرونا، یک تبصره به ماده ۳۴ آئین‌نامه داخلی شورا اضافه کنیم تا بتوانیم جلسات را به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی افزود: این لایحه به صورت یک فوریتی به کمیسیون نظارت حقوقی ارسال شد و کمیسیون در گزارش خود آن را رد کرده است.

سپس علی اعطا نظر کمیسیون نظارت و حقوقی را چنین بازتاب داد که این تبصره پیشنهادی متعاقب شیوع کرونا مطرح شده است و در آئین‌نامه ملاک عمل شورای شهر آمده است که جلسات باید در محل شورا برگزار شود و جلسات غیر حضوری و مجازی اشکال قانونی دارند. حال در این تبصره می‌خواهیم این مشکل را رفع کنیم تا در شرایطی که برگزاری حضوری جلسات مقدور نیست، بشود جلسات را به صورت مجازی برگزار کرد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه کمیسیون حقوقی این تبصره را رد کرده است، حدود صلاحیت شورا و این پرسش است که آیا مورد اعتراض هیئت تطبیق قرار خواهد گرفت یا نه؟ لذا پیشنهاد می‌کنیم که این تبصره در صحن به تصویب برسد و تصمیم گیری نهایی برعهده هیئت تطبیق گذاشته شود.

اما حجت نظری در مخالفت با نظر کمیسیون متذکر شد که برای این موضوع جلسه‌ای در کمیسیون حقوقی برگزار نشده است با نظر آقای اعطا موافقم و طبق قانون اساسی مصوبات شوراها نمی‌توانند مغایر با قانون باشند، اما از آنجا که مصوبه شورای عالی مقابله با کرونا عین قانون است، لذا اجازه این طرح را داده است.

بهاره آروین در موافقت با گزارش کمیسیون گفت: طرح مذکور می‌گوید شورا اجازه جلسات غیر حضوری را داشته باشد و کمیسیون می‌گوید شورا صلاحیت این کار را ندارد، اما ستاد مقابله با کرونا این اجازه را داده است البته این طرح باید جزئیات جلسات مانند اعلام حضور و اعلام رأی را بررسی می‌کرد لذا پیشنهاد می‌کنم که یا طرح به کمیسیون بازگشت داده شود یا اینکه گزارش کمیسیون تصویب شود گزارش کمیسیون به رأی گذاشته شد و با ۱۱ رأی موافق به تصویب رسید.

همچنین در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران دو فوریتی تعیین زمان‌بندی جلسات شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دوره شورای شهر پنجم در دستور کار قرار گرفت.

محسن هاشمی دراین‌باره گفت: جلسات برای پنج ماهی که در سال جدید در پیش داریم باید قانون شود و جلسات تا پایان مرداد زمان‌بندی شده است و یکشنبه و سه‌شنبه جلسات عادی و فوق‌العاده برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه زمان دقیق آخرین جلسه شورا مشخص نیست، جلسات را تا پایان مرداد تعیین کردیم و اگر آخرین جلسه در اواسط مرداد بود آن‌را تغییر می‌دهیم.

اعضای شورای شهر تهران به دوفوریت این طرح رأی مثبت داند. اعضای شورای شهر تهران همچنین با توجه به لوایح و طرح‌های در دستور و پرونده‌های باغات مصوب کردند؛ جلسات فوق‌العاده به صورت هفتگی با زمان بندی تا آخر مرداد هر هفته دو جلسه اجرایی شود.

کد خبر 484834

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شوراي شهر تهران دوره پنجم شورای اسلامی شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران گزارش کمیسیون اعضای شورا زمان بندی آئین نامه تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، گفت: مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا  به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.
سعید ضیایی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند افزود: دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوارم که در مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

آقای ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزد‌ها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

وی درباره صحت انتخابات نیز گفت: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است