Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره احتمال واردات ۸ میلیون تنی گندم به کشور هشدار داد و گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی این محصول استراتژیک را افزایش دهد تا کشاورزان رغبت بیشتری به کشت گندم داشته باشند.

رحمت‌اله نوروزی  اظهار داشت: رئیس جمهور در صحن علنی برای دفاع از وزرا در سال ۹۲ می‌گفت که هم قانوندان و اقتصاددان بوده و هم موانع و مشکلات و برنامه را می‌داند اما عجیب است که با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف، دولت نمی‌داند گندم ۴ هزار تومانی برای کشاورزان توجیهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نسبت به واردات ۸ میلیون تن گندم به کشور هشدار داد و گفت: در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند و اگر این مشکلات حل نشود مجبور به واردات ۸ میلیون تن گندم خواهیم شد.  

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: امروز با افزایش قیمت کود، سم، نهاده‌ها، نیروی انسانی، آب و غیره مواجه هستیم و باید متناسب با آن قیمت خرید محصول از کشاورزان هم افزایش پیدا کند.

وی گفت: شورای قیمت گذاری، قیمت کلزا و گندم را اعلام کرد اما رئیس جمهور با آن مخالفت کرد در حالیکه وزیر جهادکشاورزی، اعضای شورای اقتصاد و اعضای کمیسیون کشاورزی باید از قیمت ۱۱ هزار تومانی کلزا، سویا حمایت کنند.

نوروزی با اشاره به مسیر پرفراز و نشیب تولید بیان داشت: تا امروز راه و مسیر را برای تولید هموار نکردیم و تا توانستیم مسیر را خطرناک و پرریسک کردیم.

وی اضافه کرد: مجلس نقطه امید ملت برای پیگیری مطالبات‌شان است و باید امسال برنامه جامعی برای تحقق شعار سال داشته باشد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید شفاف پاسخ دهند برای تسهیل فرآیند تولید و رهایی تولیدکنندگان از پیچ‌های بروکراسی اداری چه کرده‌اند.

وی گفت: برای تسهیل امر تولید باید آیین نامه‌های پیچ در پیچ و سردرگم کننده، انتصاب‌های فامیلی بدون توجه به شایسته سالاری، واگذاری‌های رانت زا، رویه‌های فسادزا و غیره باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل‌گری و پاسخگویی بدهد.

برچسب ها: علی اباد ، کتول ، گندم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NmH

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: علی اباد کتول گندم واردات ۸ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید