Web Analytics Made Easy - Statcounter

آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان از همکاری با محمد و علی سعیدی برادران دوقلوی موسیقی ایران برای پروژه «بلبل‌های پارسی» خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده موسیقی کشورمان ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته به زودی همراه با محمد سعیدی و علی سعیدی برادران دوقلوی خواننده که در اصفهان زندگی می‌کنند، پروژه «بلبل‌های پارسی» کلید می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون نیز با این هنرمندان به طور مرتب در تماس هستم و روی کارهای فنی پروژه نظارت دقیقی دارم.

وی درباره جزئیات و ایده اجرایی این پروژه گفت: وقتی در سن ۲۰ سالگی زمانی که در وین مشغول نگارش قطعه «پوئم سمفونیک نوحه‌خوان» بودم، دائم به این فکر بودم که روزی باید قطعه‌ای را برای آواز ایرانی و ارکستر برای عرضه در محیط بین‌المللی داشته باشیم. اتفاقاً در پوئم سمفونیک نوحه خوان از موسیقی اصیل ایرانی و تحریرهای فراوان به سبک استاد ابوالحسن صبا استفاده کرده بودم و جالب اینکه از همین جا پروژه «بلبل‌های پارسی» در ذهنم شکل گرفت.

مدیر هنری و رهبر اسبق ارکستر سمفونیک تهران با اشاره به ویژگی‌های تحریر در موسیقی ایرانی ضمن اشاره به دلایل اینکه چرا تاکنون اقدام به نگارش پروژه «بلبل‌های پارسی» نکرده بود، توضیح داد: همیشه مایل بودم که این پروژه برای دو خواننده موسیقی سنتی نوشته شود اما هربار که به این پروژه فکر می‌کردم، نمی‌توانستم دو خواننده‌ای که مد نظرم بود را پیدا کنم که باهم نزدیک و خوب باشند. به همین جهت هم همیشه پروژه عقب می‌افتاد و در حال حاضر که سه آلبوم از پروژه «مادرم ایران» در عرصه‌های بین‌المللی با استقبال مخاطبان مواجه شده تصمیم داریم این اثر را در قالب همین پروژه ضبط کنم.

وی با اشاره به همکاری خود با برادران محمد و علی سعیدی در این پروژه گفت: این دو هنرمند نه به جهت اینکه برادر دوقلو هستند بلکه از جمله هنرمندانی هستند که به اعتقاد من کارشان عالی است و این یک شانس بزرگی است که هر دو برادر واقعاً در یک سطح بوده و با علاقه کنار هم کار می‌کنند. این را هم باید اضافه کنم، بی‌نهایت خوشحالم که این دو برادر اهل اصفهان هستند. چرا که من خاطرات خوبی از حضور در اصفهان دارم و به یاد دارم که در ۱۷ سالگی درست قبل از اینکه برای تحصیل به اروپا فرستاده شوم، به پیشنهاد استاد حسین دهلوی با هواپیما هر هفته روزهای پنجشنبه به اصفهان می‌رفتم تا یک گروه کُر و ارکستر کوچکی را اداره کنم. به همین جهت در خاطره و قلبم روزهای بسیار زیبایی از اصفهان به یادگار باقی مانده که هنرمندان این دیدار را دوستان خوب و حق شناسی می‌دانم.

رهبری در پاسخ به این پرسش که آشنایی‌اش با موسیقی ایرانی در مقایسه با فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی جهانی به چه میزان بوده، توضیح داد: متأسفانه در ۳۰ سالی که ایران نبوده و تماسی هم با اینجا نداشتم، آگاهانه یا ناآگاهانه با من درباره موسیقی ایرانی خیلی صحبت نشده بود. به همین دلیل خیلی‌ها نمی‌دانند که من در سنین کودکی با موسیقی سنتی بزرگ شدم. حتی بزرگانی چون رحمت الله بدیعی ردیف‌های استاد صبا را با من کار کرده‌اند.

این هنرمند با بیان اینکه از سوی مجموعه‌های داخلی حمایتی از پروژه «مادرم ایران» نشده، تصریح کرد: بر این باورم که پروژه‌هایی چون «مادرم ایران» در معرفی هرچه بهتر کشور عزیزمان به دنیا اهمیت خاصی دارد، اما متأسفانه مجموعه‌هایی دولتی در این زمینه حمایت چندانی نمی‌کنند. البته خدا را شکر نیازی هم به این حمایت ندارم اما دوستان بدانند که هم اکنون آهنگسازان و هنرمندان بسیار خوبی در ایران هستند که به کمک‌های دولتی نیاز دارند اما کسی کمکشان نمی‌کند و بودجه‌ها فقط صرف تعدادی محدود می‌شود.

وی درباره سایر فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی گفت: چندی پیش مشغول نوشتن «اپرای غمنامه پارسی» نوشته ایشیلوس نمایشنامه‌نویس مشهور یونانی بودم که این پروژه نیز به اتمام رسید. به هر حال هر چیزی در دنیا قطب منفی و مثبت دارد و من هم که به خاطر کرونا خانه نشین شده‌ام توانسته‌ام چند اثر را با تمام برسانم. پروژه «غمنامه پارسی» اثری ۷۰ دقیقه‌ای است که به زبان انگلیسی نوشته شده که به زعم خودم یکی از بهترین آثارم است و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر برای کمپانی «ناکسوس» ضبط می‌شود.

منبع: مهر

کد خبر 484839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رهبر ارکستر برادران سعيدي موسیقی علی رهبری علی رهبری آهنگساز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق موسیقی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد

وزیر صمت از تجارت و صنعتگران ایران دعوت کرد از فرصت‌های اقتصادی در بازار آفریقا بهره‌مند شوند.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: امروز اجلاس آفریقا را داشتیم و فردا بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای کشور برای معرفی به بیش از ۲ هزار بازرگان و تاجر بین‌المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه‌نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالاهایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالاهای قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشورهای آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالاهای ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملاً مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به ۱۲ مورد می‌رسد و تعداد مراکز بازرگانی به ۱۵ مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهم‌ترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزارهای مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی‌آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می‌دهیم که صادرات محور و دانش‌بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تأسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

علی‌آبادی گفت: رقبای ایران حتماً برای ایران مزاحمت ایجاد خواهند کرد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم ابزار تجارت را فراهم کنیم که مهمترین آن حمل و نقل است. برای شرق و شمال آفریقا نسبت خوبی داریم و طبق دستور رئیس‌جمهور برای غرب و جنوبی آفریقا هم از لحاظ حمل‌ونقل پوشش دهیم که کارهای سختی است و حتماً انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان ایران است و کشورهای آفریقایی هم در حوزه آموزش هدف‌گذاری کرده‌اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند. همچنین شرکت‌های مهندسی و زیرساخت ایران هم می‌توانند پروژه‌های بزرگی در آفریقا اجرا کنند. کشورهای آفریقایی علاقه‌مند هستند از خودروهای روز استفاده کنند و این فرصتی برای ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به کسانی در اولویت ارز، ارز بدهیم که به سمت تجارت و صادرات بروند به‌ویژه به مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا.

دیگر خبرها

  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • امید تازه در پروژه ۱۰ساله لرستان/ برج‌های دوقلو احیا می‌شود؟
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان