Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:40:16 GMT

۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط فعالیت شورا هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۸۸۲۷

۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط فعالیت شورا هستند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و از مجموع ۹۱۶ روستای واجد شرایط فعالیت شورا، در ۲۷ روستای استان شوراهای پنج نفره و در ۸۸۹ روستا نیز شوراهای سه نفره تشکیل خواهد شد.

ناصر خوش خبر، امروز یکشنبه ۱۵ فروردین به خبرنگاران اعلام کرد: داوطلبان حضور در عرصه رقابت انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر می‌توانند از فردا دوشنبه (۱۶ فروردین) به مدت هفت روز برای نام‌نویسی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح فردا آغاز می‌شود و به مدت هفت روز تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه (۲۲ فروردین) ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی درباره روش‌های ثبت‌نام داوطلبان گفت: چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

وی افزود: اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس‌دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک  قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر و اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مدارکی است که افراد متقاضی برای ثبت‌نام باید به همراه داشته باشند.

خوش خبر گفت: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار الزامی است و افراد متقاضی حضور در شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار باید اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم خود را نیز در زمان ثبت‌نام به همراه داشته باشند.

وی درخصوص شرایط ثبت‌نام متقاضیان بیان کرد: افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل ۲۵ سال تمام سن داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

وی با تاکید بر اینکه داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی (حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی) از شرایط ثبت‌نام است گفت: اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند چرا که تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد بود.

خوش خبر ادامه داد: در دوره پنجم شوراهای اسلامی تعداد چهار هزار و ۹۹۵ نفر برای رقابت در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: با توجه به افزایش آمار ثبت‌نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر که قبل از سال نو انجام شد، امیدواریم از انتخابات شوراهای روستا و عشایر نیز استقبال شود و نخبگان و علاقه‌مندان به رفع مشکلات روستاها، به میدان بیایند تا شوراها در همه مناطق استان شکل بگیرد و گام‌های ارزنده‌ای برای رفع مسایل و مشکلات برداشته شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای روستا و عشایر را دارند، ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند تا همکاران ما در بخشداری‌ها در فرصت زمانی مناسب بتوانند کار نام‌نویسی را انجام دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شوراهای شهر و روستا انتخابات 1400 شوراهای اسلامی روستا انتخابات شوراهای ثبت نام داوطلبان روستا و عشایر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند