Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به مباحث مطروحه در جلسه عصر امروز این کمیسیون سند همکاری بین ایران و چین از لحاظ حقوقی برای کشورمان تعهدآور نیست.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اولین روز کاری کمیسیون‌های مجلس در سال ۱۴۰۰ به بررسی سند همکاری جامع ایران و چین اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این جلسه که با حضور آقایان رسول مهاجر، معاون دیپلماسی اقتصادی و رضا زبیب مدیرکل شرق آسیای وزارت امور خارجه برگزار شد، گزارشی از روند تدوین این سند و گفتگو‌های ۶ سال گذشته بین دو کشور درباره مشارکت راهبردی ایران و چین ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اظهارات معاون دیپلماسی اقتصادی در این جلسه، گفت: مهاجر تاکید کرد که از لحاظ حقوقی این سند برای کشورمان تعهدآور نیست و این سند، یک نقشه راه است که سمت و سوی آینده همکاری‌های ایران و چین را در ۲۵ سال آینده روشن می‌کند.

عمویی تاکید کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به تبیبن نقطه نظراتشان درباره این سند پرداختند و ضمن حمایت از رویکرد توسعه مناسبات کشورمان با کشور‌های مختلف از جمله چین، تاکید کردند که قرارداد‌هایی که در آینده ذیل این سند، شکل خواهد گرفت به منظور بررسی تعهداتی که برای کشورمان خواهد داشت، طبق اصل ۷۷ قانون اساسی می‌بایست به مجلس شورای اسلامی برای تصمیم گیری ارائه شود.

وی اظهار داشت: همچنین کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مامور شد که برای بررسی دقیق‌تر ابعاد این سند، در آینده نزدیک جلساتی را با حضور کارشناسان و نهاد‌های ذیربط برگزار کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سند راهبردی ایران و چین

انتهای پیام/

برچسب ها: ابوالفضل عمویی مجلس شورای اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابوالفضل عمویی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک