Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست قرارگاه ساماندهی بازار مرغ درباره علت ایجاد صفوف فروش مرغ گفت: فروشگاه‌ها، مرغ را با قیمت گران به دهک‌های پایین می‌فروختند و آنها نیز به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کردند. تعداد دکه‌های فروش مرغ در میادین میوه و تره بار کم بود و در نتیجه صف فروش مرغ ایجاد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مرغ در بازار به اندازه کافی وجود داشت اما نظام توزیع مناسب نبود.

وی با بیان اینکه مرغ را به صورت انبوه وارد بازار می‌کنیم، گفت: با این حال وزارت اطلاعات به کمک ما آمد و در حال پایش این موضوع هستیم تا آرامش بر بازار حاکم شود.

وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین مصوبه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته بندی مرغ در قالب توزیع های بزرگ را که در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود را ممنوع کرده ایم تا مرغ در دسترس مردم قرار گیرد.

خاوازی افزود: این واحدهای بسته بندی مرغ در هر شیفت کاری، ۳۶۵ تن مرغ را بسته بندی می‌کردند در حالی که سه شیفته در حال کار بودند البته فکر اشتغال نیروهای این واحدها هستیم اما به هر حال عرضه مرغ بسته بندی شده، مرغ را از دسترس مردم خارج می‌کرد.

وی درباره افزایش قیمت مرغ تصریح کرد: علیرغم مخالفت رئیس جمهور، تعداد زیادی از تولید کنندگان خواهان تغییر قیمت مرغ بودند و ما از مهرماه گذشته تاکنون قمیت جدیدی برای مرغ تعیین نکرده بودیم این در حالی است که نرخ نهاده‌های دامی افزایش یافته بود از همین رو نرخ رسمی مرغ افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همه تصور می‌کردند با توجه به اینکه تولید کنندگان، نهاده را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند لذا نرخ تولید بالا نیست اما ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تنها ۴۰ درصد هزینه تولید کنندگان مرغ را پوشش می‌دهد.

خاوازی افزود: مرغی که امروز در بازار می‌بینیم حاصل برنامه ریزی یک تا یک سال و نیم قبل است و حلقه‌های تولید زیاد در این مسیر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تحریم‌ها، در ۵ ماه گذشته تمام اجزای تشکیل دهنده حلقه تولید مرغ، نهاده‌های خود را تحویل گرفته اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092284 برچسب‌ها مصوبه قرارگاه مرغ مرغ بسته بندی وزارت جهاد کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرغ بسته بندی وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!