Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود یادگاری نیا متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به موج چهارم ویروس کرونا گفت: متاسفانه با موج چهارم کرونا رو به رو هستیم. با توجه به شیوع نوع جهش یافته کووید ۱۹ در کشور باید تمامی دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعداد زیادی از خانواده‌ها گرفتار این ویروس شده‌اند افزود: در خانواده‌ای دیده شده که ۱۰ تا ۱۵ نفر به این ویروس مبتلا شده اند لذا توصیه می‌کنیم تا از تجمع، دید و بازدید و دورهمی‌های خانوادگی خودداری، تا چرخه انتقال کرونا شکسته شود.

یادگاری نیا با اشاره به اینکه متاسفانه میزان شیوع این ویروس افزایش یافته است گفت: موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کودکان افزایش یافته است. با بحران خطرناکی مواجه هستیم. تا اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه ممکن است این بحران ادامه داشته باشد. با توجه به این موضوع متاسفانه با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های بهداشت و درمان محدودیت دارند و توانایی بستری همه بیماران وجود ندارند اظهار داشت: باید فکر اساسی کرد و اقدامات لازم را انجام داد تا بحران این موضوع را پشت سر بگذاریم.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه علائم ویروس در کودکان و نوجوانان بیشتر دیده می‌شود گفت: قبل از این نگرانی ما در مورد اطفال زیاد نبود، اما تجربه اخیر نشان می دهد که ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی کودکان را درگیر می‌کند. متاسفانه موارد ابتلا به کرونای زیادی هم در کودکان دیده شده است.

یادگاری نیا با اشاره به اینکه ۱۵ هزار تست مثبت کرونا ثبت شده است و بیشتر آنها سفر کرده اند افزود: موارد مرگ و میر ناشی از مسافرت مختصص همین گروه‌ است. باید سعی کنیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و در محیط‌های بسته حضور پیدا نکنیم.

وی افزود: در مورد محیط بسته امکان انتقال بیماری افزایش پیدا می‌کند لذا از حضور در مکانی که تهویه مناسبی ندارد خودداری کنید. از شهروندان درخواست می‌کنم تا از ماسک استفاده کنند و به رعایت فاصله گذاری اجتماعی بپردازند. این بیماری قابل پیشگیری است، باید خطرات ویروس جهش یافته را بدانیم و آن را جدی بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونای انگلیسی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی