Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، در نامه ای به استانداران سراسر کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت:  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های استانی، به عنوان مرجع قانونی پشتیبانی کننده از واحدهای تولیدی و همچنین مانع زدایی از فعالیت های مرتبط با چرخه تولید، خود را مکلف می دانند با بهره گیری از ظرفیت مواد ۶۱ و ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به عنوان یکی از وظایف و اختیارات ستاد و با هم افزایی دستگاه هی عضو ستاد، تلاش شبانه روزی، جهادی، اثر بخش و فعالانه ، نسبت به رفع موانع ، تسهیل سازی و پشتیبانی از عوامل فعال در چرخه تولید اقدام و زمینه تحقق حداکثری منویات  مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور در راستای جهش تولید فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دو حوزه حمایت و پشتیبانی از چرخه تولید و مانع زدایی اقداماتی در دستور کار قرار داده است که تا پایان دولت دوازدهم و با همکاری اعضای ستاد، کارگروه های استانی و سایر دستگاه های اجرایی، موانع و مشکلات این بخش را شناسایی و پیگیری های لازم در جهت برطرف شدن و همچنین زمینه تحقق اهداف جهش تولید و نمایان شدن آثار و برکات آن در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اضافه کرد: در همین راستا ضروری است کارگروه های استانی با استفاده از کلیه اختیارات و ظرفیت های قانونی خود، زمینه تحقق شعار سال در استان را فراهم ساخته و نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام شود.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه کلیه پرونده های واصله یا ارجاعی به کارگروه ها، در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی و تعیین تکلیف شود، افزود: استانداران به عنوان روسای کارگروه و روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیران کارگروه، به صورت مستمر و عند اللزوم روزانه نسبت به برگزاری جلسات کارگروه اهتمام کنند.
دین پرست در این راستا بر استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری تاکید کرد.
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: کارگروه های استانی موظف هستند تمهیدات لازم را در راستای اجرای کلیه مصوبات کارگروه اجرا کنند.
وی افزود: تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری به دلیل مانع تراشی ها، مداخله های غیر ضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاههای  اجرایی و بانک های عامل در استانها مورد قبول نیست. 
دین پرست گفت: با توجه به رویکرد قوه قضاییه و همکاری این قوه برای کمک به حل مشکلات واحدهای تولیدی، کارگروه های استانی موظفند، ضمن تعامل با مسوولین ذیربط قضایی در استان از ظرفیت این مجموعه برای افزایش ضمانت اجرایی مصوبات، حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در استان و پیگیری موضوعات قضایی واحدهای تولیدی استفاده کنند.
معاون اقتصادی وزیر کشور خاطر نشان کرد: سامانه ستاد از ابتدای اردیبهشت سال جاری عملیاتی خواهد شد و تمام دستگاه ها مکلفند ضمن ثبت اقدامات خود در این سامانه در برابر عدم اجرای مصوبات کارگروه پاسخگو باشند.
دین پرست با اشاره به اینکه، احصاء، شناسایی و جمع بندی مجموعه قوانین، مقررات، ضوابط و رویه های موجود در دو حوزه مخل، مزاحم و مانع تولید، حمایتی و پشتیبانی کننده از زنجیره تولید در دستور کار این ستاد قرار دارد، گفت: ضروری است که موارد پیشنهادی و مورد نظر کارگروه های استانی ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارسال شود.

برچسب‌ها وزارت کشور مقام معظم رهبری جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور مقام معظم رهبری جهش تولید وزارت کشور مقام معظم رهبری جهش تولید اخبار کنکور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارگروه های استانی واحدهای تولیدی وزارت کشور کارگروه ها دین پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است