Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ناو هواپیمابر بر چین و ناو گروه همراه آن در نمایش قدرت به حضور آمریکا در منطقه  برای استقرار در اقیانوس آرام از یک آبراه مهم در ژاپن عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری «نیکی» دفتر ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن  یکشنبه اعلام کرد که ناو هواپیمابر چینی «لیائونینگ» و پنج ناو همراه آن از یک مسیر مهم آبی ژاپن عبور کرده و راهی اقیانوس آرام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مشترک ژاپن افزود که این ناو گروه در 470 کیلومتری جنوب غربی جزایر «دانجو» در استان ناگازاکی مشاهده شد. این ناو گروه  سپس از تنگه میاکو، به عرض 250 کیلومتر بین جزیره اوکیناوا و جزیره میاکو عبور کرد.

این اولین باری است که از آوریل سال 2020  به این سو ناو هواپیمابر لیائونینگ از این آبراه عبور می‌کند. این رویداد درست چند روز پس از تمرین بین نیروی دریایی ایالات متحده و استرالیا در شرق اقیانوس آرام رخ داد.

ستاد مشترک  ژاپن نیز از تحرک ناوشکن، هواپیمای گشت دریایی و یک هواپیمای ضد  زیر دریایی خود برای جمع آوری اطلاعات و نظارت بر حرکات شناورهای چینی خبر داد.

این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که نیروی دریایی ایالات متحده همکاری با ژاپن، هند و استرالیا را در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تشدید می‌کند. در پی سفر «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده به هند، ناو گروه «تئودور روزولت» عملیات مشترک چند جانبه‌ای را با نیروی دریایی و هوایی هند در اقیانوس هند در 28 و 29 مارس (یکشنبه و دوشنبه هشتم و نهم فروردین) انجام داد.

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات اتمی آمریکا علیه چین خبر داد. «وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه «بیهانگ» در پکن در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه‌ای اتمی خود در دریا و زمین  وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش از سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که ما در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم، آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت.

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ناو هواپیمابر اقیانوس آرام نمایش قدرت چین به آمریکا اقیانوس آرام ناو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نمایش که بیستمین اثر گروه تئاتر «تی تووک» است، پیش از این در جشنواره‌های مختلفی از جمله مونیخ، مسکو، سن پترزبورگ، شکی، باکو، ایروان، بوداپست، بغداد و پس از یک دوره اجرای موفق در سالن اصلی تئاترشهر این بار در فستیوال جهانی شکسپیرآلمان به روی صحنه می‌رود.

سی و چهارمین دوره این جشنواره شکسپیر با حضور برترین گروه‌های نمایشی از سراسر جهان در اردیبهشت‌ماه ۱۴٠۳ به مدت ۱۷ روز برگزار می‌شود.

نمایش «مکبث زار» اثری تلفیقی از آیین زار و نمایشنامه «مکبث» شکسپیر است که اجرای آن بوسیله گونه‌های مختلف نمایشی، چون نمایش‌های کابوکی، کاتاکالی و کمدیا دلارته، بوتو و بر پایه نظریه بیومکانیک میرهولد روایت می‌شود.

این نمایش فروردین و اردیبهشت ۱۴٠۲ چراغ سالن اصلی تئاتر شهر را پس از ۷ ماه خاموشی، روشن کرد و تا پیش از بک تو بلک پرفروش‌ترین اثر سال بود.

شایان ذکر است فستیوال جهانی شکسپیر آلمان سالانه بیش از ۱۵٠٠ تماشاگر از اقصی نقاط جهان را به محل برگزاری رویداد می‌کشاند. این رویداد مهم نمایشی که از روز گذشته به مدت ۱۷ روز در حال برگزاری است از مهمترین فستیوال‌های تئاتر جهان محسوب می‌شود.

نمایش «مکبث زار» در اجرای جشنواره شکسپیر آلمان تغییرات  خواهد داشت که مهمترین آن نقش‌آفرینی مجتبی پیرزاده در نقش مکبث است.  

عوامل نمایش مکبث‌زار به شرح ذیل است. طراح، نویسنده وکارگردان: ابراهیم پشت کوهی، بازیگران: مجتبی پیرزاده، گاتا عابدی، یاشار نادری، فهیمه موسوی نیارکی، سید جواد حسینی ،‌ متین مکاری مقدم، رضا آرامش، آرمین یعقوبی،‌محمد اسلامی، آهنگساز: بهرنگ عباسپور، طراح صحنه: ابراهیم پشت کوهی
طراح گریم: شقایق برهمتی، طراح نور: ابراهیم پشت کوهی و مایکل کلوس، طراح لباس: فاطیما پشت کوهی، طراح پ،وستر: محمد حسن آزادگان
گروه کارگردانی: امیرحسین خلیل زاده ، فهیمه موسوی نیارکی،‌موسیقی: بهرنگ عباسپور ،‌پویا شمالی، محمد اسلامی، مجری طرح: محمد رضا میرچی
مدیرتولید: میراث پریدار،‌مدیر صحنه: رضا آرامش،‌دستیار لباس: ربابه پهلوانی، مدیر روابط عمومی: محمد لهاک،‌روابط بین الملل: امیر حسین خلیل‌زاده، هومن هاشمی‌زاده،‌عکاس: پیمان گرزم، میلاد آزادی و مدیر رسانه: محمد دانشور


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟