Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد رژیم اشغالگر طی اظهاراتی با اشاره به حضور «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، در نشست آتی کمیسیون برجام در وین، رفتار واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای را گمراه کننده خوانده است.

این مقام ارشد در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «مقامات ارشد آمریکا در دولت کنونی به ریاست جمهوری جو بایدن در روز‌های پیش از مذاکره غیر مستقیم با ایران در وین پیام‌های بسیار گمراه کننده‌ای به ما می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام به مصاحبه روز جمعه رابرت مالی اشاره کرد که در آن با تاکید بر اینکه ایران با پایبندی کامل به توافق برگردد، مدعی شده بود: «واشنگتن آماده رفع تحریم‌های ناسازگار با برجام است. آمریکا از این موضوع اطلاع دارد که برای بازگرداندن ایران به پایبندی، باید تحریم‌هایی را که با برجام ناسازگارهستند را لغو کند.»

مالی بار‌ها در این مصاحبه از «بی‌اعتمادی متقابل میان دو کشور» سخن گفته و به پافشاری ایران و آمریکا بر مواضع خود هشدار داده بود.

اکنون این مقام صهیونیستی با اشاره به سخن‌های مالی اظهار کرده است: «اگر این صحبت‌ها سیاست کنونی آمریکاست، ما بسیار نگرانیم. این مصاحبه ما را متعجب کرد. در گذشته دولت بایدن درباره توافق طولانی و محکم‌تر سخن می‌گفت، گویی که به دنبال یک توافق دیگر بودند. اما اکنون تمام صحبت‌ها در مصاحبه مالی متفاوت است. اکنون صحبت از بازگشت به همان توافق ۲۰۱۵ به میان آمده است.»

او در ادامه افزود: «مالی در هیچ بخشی از مصاحبه خود به جلوگیری از دستیابی سلاح هسته‌ای از سوی ایران اشاره نکرده است. او در هیچ جا ایران را متهم به رفتار سوء ندانست. او در هیچ بخش مصاحبه بر اهمیت رایزنی با متحدان آمریکا تاکید نکرد.»

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه مدعی شد: «تمام تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۲۵ بر اساس توافق پیشین تمام خواهد شد. تمام محدودیت‌های هسته‌ای ایران در سال ۲۰۳۰ رفع خواهند شد. حتی اروپا هم می‌گوید این فاجعه است. اینکه ایران غنی‌سازی می‌کند در سال ۲۰۳۰ قانونی خواهد بود و این را اروپا هم فاجعه می‌داند. آیا این توافقی است که به آن باز خواهید گشت؟»

او از مقامات آمریکا خواست تا در هر شرایطی مطئمن شوند بازرسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های ایران به قوت خود پابرجا خواهند ماند و مدعی شد: «اسرائیل بر لزوم مهار اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه تاکید دارند.»

روز گذشته خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان از ریاست «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در تیم آمریکا در نشست آتی کمیسیون مشترک برجام خبر داد.

رابرت مالی نیز در صفحه کاربری خود در توییتر در پیامی به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: «روز سه شنبه ما با اروپا، روسیه و چین مذاکره‌ای برای بازگشت دوباره به برجام خواهیم داشت. این اولین قدم در این راه خواهد بود. مذاکرات سختی پیش رو است، اما در راه درستی قرار داریم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران توافق برجام رابرت مالی آنتونی بلینکن رژیم صهیونیستی رابرت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!