Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@22:14:18 GMT

ابهامات توقیف ساختمان فدراسیون و پرسپولیس!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۲۳۰

ابهامات توقیف ساختمان فدراسیون و پرسپولیس!

توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و پرسپولیس در سایه ابهام های فراوان انجام شده است.

به گزارش "ورزش سه"، خبر توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و همچنین نیمی از ساختمان باشگاه پرسپولیس، شوک سنگینی به هواداران فوتبال وارد کرد. این اقدام صبح روز یکشنبه از سوی شستا و در عوض طلب دو میلیون یورویی این نهاد از فدراسیون فوتبال انجام شد تا به این شکل، ضمانت قانونی برای تصفیه حساب را در دست داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فدراسیون فوتبال ایران دو سال پیش و برای پرداخت طلب مارک ویلموتس، دو میلیون یورو از شستا قرض گرفت که به نقل از مسعود سلطانی فر، «باید از محل اعتبارات فدراسیون و با ضمانت وزارت ورزش» پرداخت می‌شد.

 

سلطانی‌فر همچنین ادعا کرده بود که «نیمی از بدهی به شستا از طریق اعتبارات فدراسیون فوتبال و بودجه وزارت ورزش» پرداخت شده است. وزیر ورزش درباره علت استقراض از شستا نیز گفته بود که «دلیل چنین اقدامی از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حفظ آبروی نظام بود» و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد « در کمتر از پنج دقیقه رسانه‌های دنیا می‌نوشتند که توانایی پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی» خود را ندارند.

 

او همچنین در گفتگوی سال ۱۳۹۹ خود با ایسنا گفته بود که اگر فدراسیون فوتبال نتواند بدهی خود را پرداخت کند «بر اساس نظر ستاد مقابله با تحریم شورای عالی امنیت ملی اقدام خواهیم کرد و مابقی مطالب به صورت ریالی تسویه می‌شود».

 

اما شرکت سازمان تامین اجتماعی، پرداخت ریالی را نپذیرفت و باتوجه به افزایش نرخ ارز، درخواست دو میلیون یورو کرد؛ موضوعی که در نهایت به توقیف دو ساختمان مهم فوتبال ایران در خیابان سئول منجر شد.

 

نکته جالب این‌که چندی پیش مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال، ارزش‌گذاری ساختمان فدراسیون فوتبال را «۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان» عنوان کرد. ساختمان ۵ طبقه باشگاه پرسپولیس نیز ارزش قابل توجهی دارد و این در حالی است که حتی با نرخ یوروی یکشنبه (۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان) بدهی شستا حدود ۵۷ میلیارد تومان است و مشخص نیست که به شکلی حکم توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس صادر شده است.

 

برای بسیاری از اهالی فوتبال پرسش این است که ساختمان پرسپولیس چه ارتباطی به فدراسیون فوتبال دارد. این ساختمان که در خیابان مجاور فدراسیون قرار دارد، در اوایل دهه ۱۳۸۰ به پرسپولیس اهدا شد و در واقع تحت مالکیت فدراسیون فوتبال ایران است. با این حال در روند خصوصی سازی، اینطور تصور می‌شد که این ساختمان به اموال پرسپولیس اضافه شده اما حالا با صدور حکم توقیف، عکس آن تایید می‌شود و همچنین بر ابهام ها درباره واگذاری پرسپولیس به بورس نیز اضافه خواهد شد.

 

مبهم‌ترین بخش ماجرا اما مصاحبه ای است تصویری از رضوانی‌فر مدیرعامل شستا که با صداوسیما در اواسط بهمن انجام شده ولی کانال های هواداری آن را به عنوان مصاحبه ای تازه منتشر کرده‌اند. او در این گفتگو عنوان کرده که طلب دو میلیون یورویی به نرخ ارز روز تصفیه شده است.

 

او در بهمن ماه به پرداخت این رقم از سوی وزارت ورزش اشاره می‌کند و می‌گوید: «شستا پرداختی براساس مصوباتی قانونی از سوی شورای عالی امنیت ملی به وزارت ورزش و جوانان داشت. با تعامل و اقدامات حقوقی مطالبات ما از فدراسیون فوتبال وصول شد و یا با تامین اموال متناسب با طلبمان، شناسایی اموال صورت گرفته و تشریفات قانونی آن طی شده است.»

 

اما حالا مشخص نیست که وصول مطالبات به کجا رسیده که شستا سه دانگ از سند ساختمان پرسپولیس و کل ساختمان فدراسیون فوتبال را توقیف کرده است. البته سخنگوی فدراسیون فوتبال امروز ضمن تایید این موضوع، گفت: «امیدواریم بتوانیم این دو ساختمان (فدراسیون و پرسپولیس) را با قرار وثیقه‌ای آزاد کنیم و در ادامه منبعی تهیه شود و این پول را در اختیار شستا بگذاریم. باید این بدهی پرداخت شود تا بتوانیم دو ساختمان را آزاد کنیم.»

 

پرسپولیس تهران فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران فدراسیون فوتبال ساختمان فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال توقیف ساختمان وزارت ورزش دو میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی

انتخابات فدراسیون ژیمناستیک قرار است با اساسنامه ارسالی به فدراسیون جهانی برگزار شود اما با این وجود باز هم ابهاماتی وجود دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک که حدود سه سال (۳۴ ماه) است که بدون رییس اداره شده و بلاتکلیف است، قرار است ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ و با همان کاندیداهای ثبت نام شده در دوره قبل انجام شود.

زهرا اینچه درگاهی، حبیب نوظهوری و عابد حقدادی کاندیداهای حاضر در این مجمع انتخاباتی خواهند بود.

ایسنا در مورد این انتخابات پر حرف و حدیث نوشته است؛ موضوع مهم در انتخابات این فدراسیون استفاده از اساسنامه‌ای است که در سال ۱۳۹۶ به تصویب فدراسیون جهانی رسیده است. در اساسنامه ترجمه شده توسط فدراسیون ژیمناستیک که ممهور به مهر مترجم رسمی قوه قضاییه است تفاوت‌هایی با اساسنامه مصوب فدراسیون های آماتوری ورزش کشور که به تصویت هیات دولت رسیده است، مشاهده می‌شود.

در اساسنامه به تصویب رسیده و ارسالی به فدراسیون جهانی، مدیران عامل باشگاه های شرکت کننده در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی مردان کشور، مدیر عامل پنج باشگاه برتر بالاترین سطح مسابقات باشگاهی زنان کشور، نمایندگان فدراسیون ورزش دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح بدون حق رای مجاز، رییس سازمان ورزش شهرداری اضافه شده است.

همچنین تعداد ورزشکاران به ۳ مرد و ۳ زن، تعداد مربیان و داوران به یک زن و یک مرد، افزایش پیدا کرده است. همچنین یک نفر از اتباع ایرانی حاضر در مجامع مدیریتی بین المللی ژیمناستیک به اعضاء مجمع اضافه شده و در پایان ۳ کارشناس خبره که به پیشنهاد هیات رییسه و تایید رییس مجمع انتخاب می شوند – که حداقل یکی از آنها باید از زنان باشد- به اعضاء مجمع اضافه شده است.

اینها بخشی از تفاوت‌های این دو اساسنامه است اما جدا از تفاوت هایی که در این دو اساسنامه وجود دارد شنیده شده تاکنون حتی برای انتخابات پیش رو طبق اساسنامه اختصاصی فدراسیون ژیمناستیک عمل نشده است.

به طور مثال طبق بند ۵ ماده ۱۶ این اساسنامه، تنها رؤسای هیأت‌های استانی حق رأی در مجمع فدراسیون را دارند اما برای ۷ سرپرست هیأت استانی که همگی به تازگی توسط مسئول و سرپرست فعلی فدراسیون منصوب شده‌اند دعوتنامه حضور در مجمع ارسال شده است.

همچنین برخی دیگر از هیات‌ها که حتی سرپرست هم ندارند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق تبصره ۴ ماده ۱۶ این اساسنامه، باشگاهای برتر حاضر در آخرین مسابقات لیگ کشور عضو مجمع هستند اما هیچ یک از این باشگاها که در سال ۱۴۰۲ در لیگ‌های هنری، ترامپولین، آکروژیم و لیگ ریتمیک ۱۴۰۱ به عنوان آخرین رویداد حضور داشته و حائز رتبه‌های برتر شده‌اند به مجمع دعوت نشده‌اند، اما باشگاه‌های حاضر در سال‌های ۱۴۰۰ (۱۲ رای) و بعضی باشگاه‌های فاقد مجوز و رتبه در مسابقات لیگ‌های کشور دعوت شده‌اند.

با این شرایط بنظر می‌رسد وزارت ورزش و معاون قهرمانی آن باید پیش از برگزاری مجمع به این مسائل رسیدگی کنند تا با شکایت احتمالی برخی کاندیداها، دوباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک لغو نشود.

دیگر خبرها

  • رامین و پرسپولیسی‌ها در آزادی/ بیرو می‌رسد؟
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان