Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:10:27 GMT

تولید ۲.۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۷۳۲

تولید ۲.۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر آغاز شد

صغری اشرف روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال جاری شمار مراکز فعال تکثیر بچه میگو در استان بوشهر از ۱۶ مرکز سال گذشته به ۱۹ مرکز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای تولید این میزان بچه میگو ۶۰ هزار قطعه میگوی مولد پرورشی از ۱۲ مرکز نگهداری در استان بوشهر تولید و در اختیار مراکز تکثیر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرف اضافه کرد: همچنین ۴۶ کارشناس خارجی و ۱۵۰ کارشناس ایرانی در این مراکز مشغول به کار هستند که باید طبق برنامه ریزی انجام شده در مدت چهار ماه بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی را تولید کنند.

معاون آبزی پرورش اداره کل شیلات است بوشهر یادآور شد: تولید کنندگان میگوی پرورشی در استان بوشهر در تامین نهاده‌های مختلف تولید گام‌هایی مهم برداشته‌اند، طوریکه زنجیره آن از مولد سازی، تولید بچه میگو، نرسری، تامین غذا و تجهیزات پرورش، فرآوری  و بسته بندی و صادرات محصول به تدریج کامل شده‌است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود پرورش دهندگان در استان بوشهر در سال‌جاری با ذخیره سازی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از استخرهای پرورش ۳۰ هزار تن میگو تولید کنند.

 اشرف یادآور شد: سال گذشته با ذخیره سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار استخر پرورش ۲۳هزار و ۶۰۸ تن میگوی پرورشی در این استان تولید شد.

بوشهر از جمله استان‌های مهم پرورش میگو است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید پرورشی این آبزی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی استان بوشهر به کشورهای چین، روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که افزون بر ارزآوری، این صنعت نقشی مهم در اشتغال و رونق اقتصادی منطقه دارد.

برچسب‌ها بوشهر میگو فصلنامه توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر میگو بوشهر میگو سازمان شیلات ایران اخبار کنکور استان بوشهر بچه میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه ریزی از ۱۶ مهرماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، در واحد‌های مرغداری گوشتی استان انجام شد.

او با بیان اینکه در این مدت ۳۵۹ هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید و به بازار عرضه شد، افزود: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز و ۱۸۵ هزار تن گوشت مرغ صنعتی در استان تولید شد.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه از ۱۶ مهر ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های صنعتی استان تولید شد، گفت: برای حمایت از بخش دامپروری ۷۱۱ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در استان تامین و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم