Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس شرکت مجری طرح ملی واحدهای اقامتی خانه مسافر در کرمانشاه با اشاره به وجود ۵۰۰ خانه مسافر فاقد مجوز در استان گفت: اگرچه در حال حاضر همکاری و حمایت همه جانبه ای از سوی دستگاه های متولی ساماندهی خانه مسافرها از جمله میراث فرهنگی در استان وجود دارد، اما درصورتی که این روند منسجم و به سمت مطلوب‌تر حرکت کند، شاهد تحولی در توسعه زیر ساخت های گردشگری و اشتغالزایی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلا صندوقی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ظهور پدیده ای به نام خانه مسافر در کشور طی یک دهه گذشته، اظهار کرد: هرچند برخی استانها ازجمله استانهای شمالی از سالها پیش دارای این واحدهای اقامتی بودند، اما از سال ۱۳۹۵ بحث راه اندازی آنها در استان کرمانشاه دستورکار قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: همان سالهای اول برای حدود ۵۶ واحد مجوز فعالیت صادر شد که متاسفانه بعدها به دلیل نظارتی که بر روی فعالیت آنها بود اکثر آنها به نوعی با قانون گریزی برای تمدید مجوز فعالیت اقدام نکردند.

 رئیس شرکت مجری خانه مسافرها در کرمانشاه با اشاره به رونق و افزایش تعداد این واحدهای اقامتی در استان طی دو سال اخیر، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ واحد غیرمجاز را شناسایی کرده ایم و در تلاشیم آنها را برای دریافت مجوز فعالیت ترغیب کنیم.

وی درخصوص ضرورت اخذ مجوز فعالیت برای این خانه مسافرها، گفت: امنیت مسافران در واحدهایی که دارای مدیر بهره بردار با تایید صلاحیت فردی است و واحد بیمه نامه، دوربین، تابلو، درجه، مجوز و نرخنامه مصوب دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این فعال گردشگری اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان تنها ۳۰واحد مجاز داریم که ۱۸ واحد آن در شهر کرمانشاه است که همگی بامدیران بهره بردار لایق مشغول به فعالیت هستند.

صندوقی در بخش دیگری از این گفت و گو به تبلیغات غیرقانونی و اجاره های کوتاه مدت خانه مسافرهای غیرمجاز در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به پیامدهای منفی و آسیب های اجتماعی که این موضوع به دنبال دارد، مکاتباتی را با پلیس فتا انجام دادیم تا همکاری لازم نسبت به جمع آوری این تبلیغات در فضای مجازی داشته باشند که متاسفانه کماکان شاهد ادامه فعالیت آنها هستیم.

 وی تاکید کرد: اگر دستگاه های متولی همچون استانداری، فرمانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و پلیس فتا در یک کمیته هماهنگی مصوباتی را برای ساماندهی خانه مسافرها داشته باشند، شرکت مجری این بخش خصوصی به بعنوان بازوی اجرایی اقدامات بایسته و شایسته ای را انجام خواهد داد.

رئیس شرکت مجری خانه مسافرها در کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی های برای ایجاد مراکز رزرواسیون این واحدهای اقامتی در ورودی شهرها خبر داد و گفت: در گام اول با پیشنهاد شرکت و حمایت شهرداری در میدان امام (ره)که ورودی شهر کرمانشاه است، یک مرکز رزرواسیون راه اندازی می شود تا این نابسامانی دلالان و کارتون به دستان و دیوار نویسی و... به نحو مطلوب مدیریت شود.

 این فعال گردشگری ابراز امیدواری کرد: در سال جدید شاهد تحول بسیار ارزشمندی در گردشگری استان بوده و در نوروز ۱۴۰۱ شاهد یک واحد غیرمجاز خانه مسافر در استان نباشیم.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خانه مسافرهای غیرمجاز كرمانشاه واحدهای اقامتی خانه مسافرها مجوز فعالیت خانه مسافر شرکت مجری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید