Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه گفت: جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فسخ قرارداد واگذاری این شرکت ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شده؛ با این حال، قوه قضائیه هنوز رأی نهایی خود در این باره را اعلام نکرده است.

یکی از فعالان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت پرونده فسخ قرارداد واگذاری این مجموعه گفت: با اینکه جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فسخ قرارداد واگذاری این شرکت ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ برگزار شده، قوه قضائیه هنوز رأی نهایی خود در این باره را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال کارگری شرکت هفت تپه افزود: خلع ید اسدبیگی‌ها و بخش خصوصی از هفت تپه، اصلی‌ترین مطالبه کارگران این شرکت است و امیدواریم قوه قضاییه هر چه سریعتر رأی نهایی خود مبنی بر فسخ و ابطال قرارداد واگذاری این مجموعه را اعلام کند.

 

وی یادآور شد: تعلل قوه قضاییه در اعلام رأی فسخ قرارداد واگذاری هفت تپه، اخراج ۶ نفر از کارگران این مجموعه از سوی کارفرما و به بهانه پایان قرارداد کاری را در پی داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

سرگذشت نامعلوم پرونده فسخ قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه / چشم امید کارگران به قوه قضاییه


این فعال کارگری شرکت هفت تپه بیان کرد: کارگران مذکور پایان اسفندماه سال گذشته اخراج شدند و در ابتدا تعداد آنان، ۸ نفر بود؛ با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، ۲ نفر از آن‌ها به کار بازگشتند و هنوز تکلیف ۶ نفر کارگر اخراجی دیگر مشخص نیست.


وی اظهار کرد: کارگران اخراجی در بخش‌های مختلف حراست، کارخانه، امور اداری و... فعالیت داشتند و از طریق اداره کار هم پیگیر بازگشت به کار خود شدند و امیدواریم هر چه سریعتر به کار بازگردند.


وی در خصوص وضعیت کارگران مبتلا به ویروس کرونا، ابراز کرد: برخی از کارگران شرکت به ویروس کرونا مبتلا شدند و برای طی مراحل درمان و پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در شرکت، بایستی ضمن دریافت کامل حق و حقوق خود در محل کار حاضر نشوند. این در حالی است که مدیریت امور اداری شرکت اخیرا نامه‌ای مبنی بر لحاظ شدن مرخصی استعلاجی برای کارگران مبتلا به این ویروس صادر کرده که خلاف قوانین بوده و خواستار تجدید نظر در این امر هستیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هفت تپه سازمان خصوصی سازی قوه قضاییه ویروس کرونا پرونده فسخ قرارداد واگذاری قرارداد واگذاری شرکت هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از زحمات مدیریت شهر و معاونت فرهنگی که در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های خوبی برگزار کردند تشکر می‌کنم، اما اطلاع‌رسانی پیرامون برگزاری این برنامه‌ها ضعیف است که می‌طلبد با وسعت بیشتری به اطلاع مردم رسیده شود.

وی با اشاره برگزاری برنامه‌ای با موضوع غذاهای سالم که نقش مهمی در احیا این غذاها داشت، افزود: این برنامه بسیار غنی بود، اما باز هم بسیاری افراد از برگزاری این برنامه خبر نداشتند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز کارگر و تشکر از این قشر گفت: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، باید توجه بیشتر به قشر کارگر به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری انجام شود.

شریعتی ادامه داد: در این راستا تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد و از پاکبانان که برای شهر اصفهان زحمت می‌کشند تا شهر زندگی زیبا شود، حمایت و حق و حقوق آن‌ها دیده شود.

وی با گرامیداشت روز معلم و یاد و خاطره شهید مطهری و تقدیر از زحمات اساتید و معلمان ادامه داد: دولت باید توجه ویژه به قشر کارگر و معلمان داشته باشد؛ چند سالی است توجه خوبی به این قشر نشده و دیده نشده‌اند، در حالی که به حق و حقوق آن‌ها که در قرآن به آن اشاره شده است، باید توجه ویژه شود.

کد خبر 748702

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • اخراج بازیکن عراقی از باشگاه صنعتی ایران
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها