Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:30:00 GMT

نام نویسی شوراهای اسلامی روستایی در هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۰۹۷۳

نام نویسی شوراهای اسلامی روستایی در هرمزگان آغاز شد

علی رئوفی روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: نام نویسی از امروز تا ۲۲فروردین ماه جاری به چهار روش شامل بوسیله تلفن همراه، رایانه شخصی ، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و در بخشداری های محل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی روستایی تا ۲۰۰ خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰خانوار دیپلم پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: این استان دارای یک هزارو ۷۱۵روستا بوده که در ۳۹۵روستای آن بدلیل جمعیت روستایی زیر ۲۰خانوار انتخابات شوراهای اسلامی روستایی برگزار نمی‌شود.

رئوفی یاد آور شد: از یک میلیون و ۷۷۶هزارو ۴۱۵ نفر جمعیت هرمزگان هم اکنون ۴۵درصد آنها در روستاها ساکن هستند لذا انتظار می رود مردم دراین دوره هم مانند دوره های قبل مشارکت فعال در نامزدی شورا و همچنین انتخابات داشته باشند.

استان هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان،۴۰بخش، ۴۶شهرو ۸۷ دهستان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هرمزگان همزمان با سراسر کشور در ۲۸خرداد امسال برگزار می‌شود.

براساس داده‌های منتشر شده استانداری هرمزگان شهرستان ابوموسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها با ۲ هزار و ۸۴۵ نفر جمعیت روستایی دارای ۲ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره بوده که این در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز تکرار خواهد شد.

 بستک با ۶۳ هزار و ۵۲۱ نفر جمعیت روستایی در حال حاضر دارای ۵۶ شورای روستایی سه نفره و ۱۳ شورای اسلامی پنج نفره است و در دوره آینده نیز همین شرایط را خواهد داشت.

 بشاگرد با ۳۲ هزار و ۱۶۱ نفر جمعیت روستایی در دوره کنونی شوراهای اسلامی دارای ۱۴۱ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره است که در دوره آینده تعداد شوراهای سه نفره ان به ۱۳۹ شورا کاهش خواهد یافت و شورای پنج نفره روستایی نخواهد داشت.

 بندرعباس با ۱۳۴ هزار و ۳۴۱ نفر جمعیت روستایی هم اکنون دارای ۱۸۹ شورای سه نفره و ۲۲ شورای پنج نفره است که شوراهای سه نفره آن تغییری نخواهد کرد و تعداد شوراهای پنج نفره آن به ۲۳ شورا خواهد رسید.

بندرلنگه درحال حاضر دارای ۱۰۵ شورای سه نفره و هشت شورای پنج نفره روستایی است که در انتخابات پیش رو نیز به همین گونه خواهد ماند و جمعیت روستایی آن ۶۲ هزار و ۸۵۲ نفر است.

 پارسیان درحال حاضر با جمعیت روستایی ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر دارای ۲۹ شورای سه نفره و ۴ شورای پنج نفره است که در انتخابات پیش رو یک شورا بر شوراهای سه نفره آن افزوده می‌شود.

جمعیت روستایی شهرستان جاسک۴۱ هزار و ۹۷۸ نفر بوده که دارای ۱۲۵ شورای سه نفره و یک شورای پنج نفره است و درانتخابات پیش رو نیز شمار شوراهای آن تغییر نمی کند.

 حاجی آباد درحال حاضر ۱۰۹ شورای سه نفره و چهار شورای پنج نفره دارد و جمعیت روستایی آن ۳۶ هزار و ۱۷۹ نفر است و تعداد شوراهای آن بدون تغییر باقی می ماند.

بندرخمیر با جمعیت ۳۴ هزار و ۲۳۳ نفر دارای ۴۳ شورای سه نفره و ۶ شورای پنج نفره در پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهاست که تنها یکی از تعداد روستاهای پنج نفره آن در انتخابات پیش رو کاسته می‌شود.

 رودان با ۷۸ هزار و ۱۲۵ نفر جمعیت روستایی هم اکنون دارای ۱۰۸ شورای سه نفره و هشت شورای پنج نفره است که فقط تعداد شوراهای سه نفره آن در انتخابات پیش رو با افزایش چهار عددی به ۱۱۲ شورا خواهد رسید.

۳۳ هزار و ۵۱۸ نفر جمعیت شهرستان سیریک با ۶۵ شورای سه نفره و ۲ شورای پنج نفره است که تعداد شوراهای آن به ۶۲ شورای سه نفره در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها کاهش می یابد.

 قشم با ۸۲ هزار و ۱۰۵ نفر جمیعت هم اکنون دارای ۳۷ شورای سه نفره و ۲۱ شورای پنج نفره است که در انتخابات پیش روی شوراهای اسلامی روستاها یک شورا بر شوراهای سه نفره افزوده و یک شورا از شوراهای پنج نفره این شهرستان کاسته می شود.

 میناب با ۱۷۲ هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت روستایی درحال حاضر دارای ۱۸۶ شورای اسلامی روستایی سه نفره و ۳۱ شورای اسلامی پنج نفره است که در انتخابات پیش رو تعداد روستاهای دارای شورای سه نفره آن به ۱۹۳ شورا و روستاهای دارای شورای پنج نفره به ۳۰ روستا می رسد.

هرمزگان در مجموع دارای ۷۹۸ هزار و ۸۸۴ نفر جمعیت روستایی است که درحال حاضر دارای یک هزار و ۱۹۵ شورای اسلامی روستایی سه نفره و ۱۲۲ شورای اسلامی روستایی پنج نفره است که در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای کشور تعداد شوراهای اسلامی سه نفره آن به یک هزار و ۲۰۳ و تعداد شوراهای اسلامی پنج نفره آن به ۱۱۷ شورا خواهد رسید.

بدین ترتیب هرمزگان درحال حاضر دارای یک هزار و ۳۱۷ شورای اسلامی روستایی است که در انخابات پیش رو به یک هزار و ۳۲۰ شورا افزایش خواهد یافت.

استان هرمزگان، جنوبی ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعیت ۱ میلیون ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد.

این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است.

مرکز استان هرمزگان، بندرعباس است و ۱۳ شهرستان، ۴۰ بخش، ۴۵ شهر و ۱۲۷۷ روستا دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ استانداری هرمزگان هرمزگان قانون انتخابات بندرعباس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ استانداری هرمزگان هرمزگان انتخابات ۱۴۰۰ استانداری هرمزگان هرمزگان قانون انتخابات بندرعباس اخبار کنکور دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی انتخابات پیش رو شورای اسلامی روستایی شورای پنج نفره نفر جمعیت روستایی پنج نفره شورای سه نفره تعداد شوراهای استان هرمزگان سه نفره آن نفره آن یک شورا یک هزار هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران