Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدرالحسینی گفت: اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد استفاده سیاسی و انتخاباتی و جناحی کند مطمئنا با جواب منفی ملت مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، پیرامون مذاکرات دستگاه دیپلماسی کشور با کشورهای 1+4 در چارچوب کمیسیون مشترک برجام، گفت: با توجه به مواضع مشخص ایران در رابطه با عدم ‌مذاکره با آمریکا پیرامون برجام، یقینا این مساله باید مدنظر قرار بگیرد که مذاکرات صرفا بین ایران و کشورهایی که در برجام حضور دارند، انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع آنچه قرار است انجام شود مذاکره پیرامون برجام و حفظ آن است و بدیهی است که کسی که از برجام خارج شده است، هیچ‌گونه حقی برای حضور در گفت‌وگوها را نخواهد داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: به عبارت دیگر آنچه قرار است انجام شود، مذاکره بین ایران و گروه 1+4 است و آمریکا در صورتی می‌تواند در چارچوب برجام وارد گفتگو شود که بازگشت بدون پیش‌شرط به برجام را اعلام کرده باشد؛ که البته تا کنون هیچ‌گاه چنین موضعی را آن‌ها اتخاذ نکرده‌اند.

صدرالحسینی با اشاره به مواضع کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در قبال خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: امروز به نظر می‌رسد بار دیگر دولت فرانسه و به طور مشخص رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، مهندسی مذاکرات پیش رو را دنبال می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه تیم مذاکره کننده ممکن است، مذاکرات را با اهداف انتخاباتی دنبال کند، تأکید کرد: موضوعات کلان که به منافع ملی کشور مربوط است به هیچ عنوان نباید مورد وجه‌المصالحه احزاب و گروه‌های سیاسی قرار بگیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: یقینا امروز مردم هم به این آگاهی رسیده‌اند و اگر کسی بخواهد از مذاکراتی که به منافع ملی ما ارتباط دارد استفاده سیاسی و انتخاباتی و جناحی کند مطمئنا با جواب منفی ملت مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس