Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های مربوطه با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعلام‌ شده را رعایت نمی‌کنند بدون تعارف برخورد کنند.

محمدتقی ایرانی در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان بوشهر اظهار کرد: کادر درمانی بیمارستان‌های استان بوشهر در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از مدافعان سلامت استان بوشهر بیان کرد: ویروس کرونا که زندگی عادی مردم جهان را مختل کرده است، گویا تمام‌شدنی نیست و همت همگانی مردم را می‌طلبد تا این داستان را به پایانی خوش نزدیک کند. ویروسی که می‌توان گفت همه جوانب زندگی را تحت‌الشعاع قرار داده و خانواده‌ها باید مقابله با آن را در رأس برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: با تمام کمبودها و محدودیت‌ها کادر بهداشت و درمان شرایط مناسبی را برای استان بوشهر ایجاد کرده‌اند که صمیمانه از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

ایرانی خاطرنشان کرد: صدای آژیر قرمز در دوران دفاع مقدس که به صدا درمی‌آمد، معنی و مفهوم آن این بود که حمله هوایی انجام خواهد شد به پناهگاه‌ها بروید، در حال حاضر وضعیت بوشهر دچار شرایط قرمز جنگ کرونایی شده است.

وی تصریح کرد: شرایط جنگی نیازمند نوع رفتار و برخورد در آن شرایط است، وضعیت جنگی، آرایش جنگی هم می‌خواهد، طبیعی است که در شرایط کرونایی، برخی سخت‌گیری‌ها باید اعمال شود. وضعیت کنونی استان بوشهر ناگوار و بسیار نگران‌کننده است که خروج از این وضعیت نیازمند اقدام فوری و جدی است.

این مسئول با بیان اینکه امروز شهرستان بوشهر در وضعیت قرمز است و این ویروس آماده ورود به خانه و بدن ماست، افزود: بهبود وضعیت نیازمند همراهی و همکاری اقشار مختلف مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت دقیق محدودیت‌های کرونایی است.

محمدتقی ایرانی با اشاره به اینکه مواظبت از سلامت خودمان یک وجه است و مواظبت سلامتی دیگران وجه دیگر گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا هر فرد باید خودش مواظب باشد که به ویروس کرونا مبتلا نشود و فردی که مبتلا شده است نیز باید مواظب سایر افراد جامعه باشد تا مبتلا نشوند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه یک نفر در جامعه نباید با جان جامعه بازی کند، اضافه کرد: در این جنگ تمام‌عیار سلامتی مهم‌ترین خواسته جامعه است بنابراین نباید برخی افراد با سهل‌انگاری موجب ابتلای جامعه شوند. در چنین شرایطی راه‌حل اصلی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است، ما در یک جنگ تمام‌عیار با کرونا هستیم و شرط اصلی چیره شدن بر بیماری و حل این چالش ملی و جهانی، تغییر در باور و رفتار تک‌تک مردم و مسئولین است.

وی در خصوص تهیه واکسن گفت: مسئولین تمام تلاش خود را برای تهیه و تولید واکسن به کار بسته‌اند ولی باید توجه داشت که در تحریم هستیم و این شرایط را برای مقابله با ویروس کرونا سخت‌تر کرده است.

ایرانی با بیان اینکه حتی اگر واکسن بزنیم هم باید رعایت بکنیم، افزود: باید رعایت دستورالعمل‌ها جز فرهنگ اجتماعی و خانوادگیمان شود به خاطر همدیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا جامعه در امان بماند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه نظارت بر رعایت پروتکل‌ها همچنان به صورت سختگیرانه باید دنبال شود، خاطرنشان کرد: با هرگونه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون تعارف برخورد خواهد شد زیرا اگر یک سر سوزن غفلت کنیم فاجعه غیرقابل‌جبران به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا ویروس دوران دفاع مقدس استان بوشهر کروناویروس بيمارستان استاندار بوشهر ویروس کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» نوشت: صابری فومنی با قوت و با ایمان توانست ضمن رعایت مرزهای اخلاقی، طنز را به ویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» پیامی صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

«خدمت عزیزان شرکت کننده در این همایش فاخر عرض سلام، ادب و احترام دارم.

سال گذشته توفیق داشتم به صورت حضوری خدمت مردم شریف فومن و مسئولان فرهنگی و هنری استان در این جشنواره رسیدم ولی امسال این توفیق به دلیل تقارن آن با مأموریت‌های کاری از من سلب شد.

در ابتدا جا دارد یاد و خاطره مرحوم صابری فومنی را گرامی بدارم که انصافاً این شخصیت بزرگ در طول حیات پر برکت خویش روزنامه‌نگار و فرد رسانه‌ای مولف بود.

فرق یک فرد رسانه‌ای یا یک فرد مولف با غیرمولف در این است که فرد مولف حوزه جدیدی را تعریف می‌کند و فصل نوینی را در فعالیت‌های آن بخش آغاز می‌کند ولی فرد غیر مولف در نهایت موفقیتش در ادامه یک مسیر است.

مرحوم کیومرث صابری فومنی را هنرمند و روزنامه‌نگاری مولف می‌دانیم چراکه با قوت و با ایمان توانست ضمن رعایت مرزهای اخلاقی، طنز را به ویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کند.

یادم نمی‌رود در ابتدای دهه شصت و اوایل دهه هفتاد هر جا می رفتیم صحبت از طنزهای گل آقا بود. این طنز ضمن اینکه مرزهای اخلاق را رعایت می‌کرد با استفاده مبتکرانه از تصویر و جملات نغز، مسائل و مشکلات اجتماعی را گوشزد می‌کرد و این توفیق بزرگی بود که مرحوم فومنی به دست آورد.

صابری فومنی روزنامه‌نگار انقلابی، هم نفس با شهید والا مقام شهید رجایی و مورد عنایت ویژه رهبری عزیز انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بود. مرحوم گل آقا از موقعیت سیاسی ویژه‌ای که در حاکمیت از آن برخوردار بود به هیچ وجه در کار حرفه‌ای خود استفاده نکرد بلکه به عنوان یک روزنامه‌نگار و هنرمند به ارائه هنر خودش پرداخت.

حوزه طنز را می‌شود به قبل و بعد از دوره حضور این مرد بزرگ تقسیم کرد یعنی طنز قبل از ظهورصابری فومنی و طنز بعد از ظهور صابری فومنی. باید اذعان کنیم بعد از صابری فومنی هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و به جایگاهی که صابری طنز را رساند فاصله زیادی دارد. امیدوار هستم همایشی که در حال برگزاری است بتواند به این جریان کمک کند.

ضمن تشکر از همکارانم در معاونت رسانه‌ای باید این اعتراف تلخ را مطرح کنم که هنوز از اقدامات وزارت فرهنگ و معاونت رسانه‌ای در حوزه تقویت طنز راضی نیستم و این را نقص می‌دانم.

دوستان من حتماً برای رفع این نقص تلاش کنند، از روزنامه گران و فعالان حوزه طنز باید حمایت کنیم به هر حال فضای مکتوب محدودیت هایی دارد و باید در راهبردهای سال ۱۴۰۳ در حوزه رسانه‌ای تلاش کنیم که به شکلی جدی‌تر به حوزه طنز بپردازیم.

از همین سخنگاه این مطالبه را به عنوان مطالبه‌ای اداری به دوستان خودم مطرح می‌کنم و امیدوار هستم بتوانند گزارش های فصلی خوبی را به من در مورد پیشرفت کار در این حوزه تخصصی بسیار مورد نیاز جامعه ایرانی ارائه دهند که حاکی از پیشرفت کار باشد.

طنز، بیان واقعیت‌های تلخ جامعه به صورتی که مخاطب را درگیر کند، است: خنده تلخ من از گریه غم‌انگیزتر است. می‌خواهد با نشاندن خنده بر لب مخاطب آسیبی را مطرح کند که مورد نیاز است از طرفی جامعه دچار مشکلات اقتصادی است و موجب شده است جامعه گاهی اوقات خود را عبوس نشان دهد طنز این حسن را دارد در عین حالی که در مورد آسیب تذکر می‌دهد اخم ها را هم از چهره جامعه باز می‌کند.

از همکاران رسانه‌ای خواهش می‌کنم به این مطلب بپردازند. در وزارت فرهنگ و معاونت رسانه‌ای آماده پشتیبانی کامل از طنازان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان این عرصه و منتظر پیشنهادات خوب شما هستیم.

علاوه بر اینکه از همکارانم مطالبه بهبود کار را دارم به سمت شما عزیزان متخصص در این حوزه دست تمنا و درخواست برای یاری جهت ارتقای وضعیت فعلی دراز می‌کنم.

ان شاءالله در پناه خداوند باشید و ما را از دعای خیرتان محروم نفرمائید.»

هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است و عباس حسین‌نژاد دبیری این دوره را به عهده دارد.

کد خبر 749490

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند