Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد شاه میوه گفت: افرادی که تلاوت های متسابقین را می شنوند وجوهی از کار را مورد غفلت قرار داده اما داوران مسابقات به طور دقیق و موشکافانه به ارزیابی تلاوت ها می پردازند.

غلامرضا شاه­ میوه، داور و استاد بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اختلاف نگاه عامه مردم نسبت به اجرای تلاوت متسابقین و نمره دهی داوران گفت: اصولا این اتفاق در اغلب مسابقات بین المللی و حتی داخلی قرآن کریم می افتد که افراد غیر از داوران مسابقات با شنیدن تلاوت قاریان و یا حافظان قرآن برداشتی از رتبه بندی افراد داشته باشند که با نظر داوران متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این مطلب که برخی از وجوه تلاوت متسابقین در رقابت های قرآنی از نظر مخاطبان مغفول می ماند تصریح کرد: در واقع افرادی که تلاوت های متسابقین را می شنوند وجوهی از کار را مورد غفلت قرار داده اما داوران مسابقات به طور دقیق و موشکافانه به ارزیابی تلاوت ها می پردازند.

 

این داور بین المللی قرآن عنوان کرد: شاید اغلب افرادی که  تلاوت قاریان را ارزیابی می کنند بخش صوت و لحن که به صورت ملموس تر مشخص است ملاک رتبه بندی افراد قرار می دهند اما همان طور که می دانید آیین نامه مسابقات قرآن شامل آیتم هایی همچون تجوید و وقف و ابتدا است.

 

 شاه میوه افزود: در واقع شاید یک  قاری و حافظ قرآن در مسابقات بین المللی و یا کشوری در بخش صوت و لحن  عملکرد مناسبی داشته باشد اما در بخش های وقف و ابتدا و به خصوص تجوید نمره خوبی را کسب نکرده باشد.

 

وی عنوان کرد: نباید از این نکته غافل شد که ضوابط آیین نامه ای دست داوران را برای نمره دهی سلیقه‌ای بسته است  و نگاه داوران نگاه  دقیق تر و علمی تر  نسبت به  کسانی است که از دور مسابقات را نظاره می‌کنند است. البته نباید منکر این موضوع شد که در بعضی از آیتم های مسابقات قرآن سلیقه نیز وارد میشود.

 

 این استاد برجسته قرآن افزود: چرا که برخی از آیتم ها در قسمت لحن و صوت تلاوت قاریان و حافظان قرآن کریم در مسابقات بین المللی و یا کشوری  به سطح تلاوت شرکت کننده بستگی دارد مثال در بخش لحن آیتمی وجود دارد که بین ۳ تا ۵ نمره برای آن اختصاص  می یابد و داور ممکن است نمره سه، سه و نیم و یا پنج بدهد.

 

 وی تصریح کرد: لذا ممکن است در ارزیابی یک داور نیم نمره اختلاف وجود داشته باشد گرچه که ضریب خطا در مسابقات قرآن بسیار کم است و یکی از دلایل مهم وجود چند داور در یک بخش به عنوان  داور لحن و یادآور صوت برای کاهش ضریب خطا است.

 

این استاد برجسته عنوان کرد: از این رو  افرادی که پای مانیتور و یا تلویزیون تلاوتهای  متسابقین را ارزیابی می‌کنند به کلیت آن نظر دارند اما داوران و کارشناسان در مسابقات قرآن به صورت جزء به جز ارزیابی دقیق تر و نظر مساعد تری نسبت به تلاوت متسابقین خواهند داشت.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: داوران بین المللی مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • جام جهانی از داوری ایران گرفته شد
  • جنجال‌سازان مسابقات کشتی مازندران در انتخابی تهران!
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب