Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش عصر دیروز یکشنبه در ستاد کرونا، با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان بسیار نگران کننده است، گفت: شرایط بسیار استثنایی برای زنجان ایجاد شده و پیش بینی می شود طی روز‌های آینده شهرستانهای زنجان و ابهر نیز به وضعیت قرمز در بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی به ۷۰۰ نفر در روز رسیده است، افزود: در بازه آخر اسفندماه روزانه ۲۵ نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان داشتیم که این تعداد در هفته اول فروردین به ۴۰ نفر در روز و در هفته دوم ۷۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در کل استان زنجان ۲ هزار تخت بیمارستانی داریم که حدود ۲۲۰ تخت جدید نیز اضافه شده است.

قزلباش با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از این تخت‌ها نیز در شهرستان‌های کوچک استان زنجان هستند، ادامه داد: بخش‌های زنان و زایمان نیز تعطیل بردار نیست و نمی‌توانیم تعطیل کنیم.

او با بیان اینکه تعداد بیماران بستری شده در سه الی چهار روز آینده به ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر و در بدترین شرایط ۳۰۰ بیمار در زنجان خواهد رسید، گفت: طی مدت یک هفته تا ۱۰ روز به سه هزار تخت در استان زنجان نیاز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران در استان زنجان یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: در حال حاضر همه تخت‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی زنجان پر شده است.

قزلباش با بیان اینکه اگر این موج با این روال پیش برود تعداد مرگ و میر‌های استان زنجان به بیش از ۵۰ نفر در روز خواهد رسید، افزود: رفتار کرونا در این موج بسیار وحشی‌تر شده و در مدت هفت روز میزان بستر‌های از ۱۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است و در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

او به تعداد بیماران سرپایی کرونا در زنجان طی روزهای شنبه و یکشنبه اشاره کرد و  گفت: تعداد بیماران سرپایی در زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه همه تخت‌های آی‌سی‌یو پر شده است، گفت:  در حال حاضر ۱۵ بیمار بدحال کرونایی در استان زنجان در انتظار تخت خالی برای انتقال به آی سی یو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه شدت شیوع کرونا در شهرستان های ابهر، خدابنده و خرمدره بسیار زیاد است، گفت: بیشترین نیاز به تخت را در این شهر‌ها داریم.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا ویروس استان زنجان آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال

 پورخردمند گفت: مجتمع فرهنگی و مذهبی فرشته جنوبی در مساحتی افزون بر هزار و ۴۳۶ مترمربع به صورت اسکلت فلزی در چهار طبقه در حال احداث است.

وی مبلغ قرداد این طرح را ۶۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این مجتمع تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فضا‌های مختلفی مانند شبستان، کتابخانه برای مردان و بانوان، اتاق‌های اداری، آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نگهبانی در این فرهنگسرا پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • تکمیل و توسعه تپه نور الشهدای شهرکرد در سال جاری
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد