Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@06:56:26 GMT

پیش‌بینی رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۸۳۶

 روند نزولی قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات عید و شروع سال جدید، انتظارها برای تداوم این روند تا رسیدن به نقطه تعادل و ایجاد ثبات نسبی در بازار را افزایش داده است.  

چشم‌انداز روابط خارجی و امکان احیای برجام و رفع تحریم‌ها، خوش‌بینی به آینده بازار ارز و کاهش قیمت دلار را افزایش داده است. از آنجایی که قیمت دلار به صورت مستقیم بازار طلا را تحت تأثیر قرار می‌دهد خوش‌بینی به آینده بازار طلا و رسیدن به ثبات و آرامش در این بازار نیز کمتر از بازار دلار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده بازار  در سال جاری

در این مورد  «ابراهیم محمدولی»، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هرچند آینده‌نگری در باره قیمت طلا کار دشواری است، اما با توجه به تجارب گذشته می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال وضعیت بازار طلا بهتر از پارسال خواهد شد. یعنی عرضه و تقاضا و به‌طور کلی داد و ستد بیشتر خواهد شد.

وی، ضمن اشاره به روند کاهشی قیمت بعد از تعطیلات اظهار داشت: وقتی بازار به سمت ثبات و تعادل حرکت کند قیمت‌ها نیز به ثبات خواهد رسید. هرچند نمی‌توان برای مثال انتظار داشت قیمت طلای ۱۸ عیار از کانال یک میلیون تومانی به کانال ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومانی وارد شود، اما ممکن است در دامنه حدود ۱۰ درصد نوسان داشته باشد.

کاهش تقاضا برای طلای آب شده

محمد ولی با اشاره به افزایش تقاضا برای  طلای آب شده در اواسط سال گذشته عنوان داشت: امسال به نظر می‌رسد گرایش به طلای آب شده کم و تقاضا برای مصنوعات طلا بیشتر باشد. زیرا خرید و فروش طلای آب شده نیازمند دانش و اطلاعات فنی است و بیشتر در میان فعالان صنعت طلا رایج است تا مردم عادی. مواردی پیش آمده و افرادی به اتحادیه مراجعه کرده‌اند که دست به خرید و فروش این نوع طلا زده و ضرر کرده‌اند. ریسک معامله در این نوع طلا بالا است و به همین خاطر بیشتر افراد متخصص سراغ آن می‌روند.

 ماه رمضان امسال بهتر از پارسال خواهد بود

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره نزدیکی ماه مبارک رمضان و اثر آن بر بازار طلا نیز گفت: به‌طور معمول در ماه رمضان شرایط به گونه‌ای است که تقاضا برای خرید کاهش می‌یابد و مردم به دلیل روزه‌داری و عبادت کمتر به سمت خرید طلا گرایش پیدا می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که داد و ستد طلا در ماه رمضان امسال بهتر از رمضان سال گذشته باشد و حجم معاملات افت زیادی نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین گزارش‌ها در روز گذشته، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا نیز به قیمت چهار میلیون و ۵۸۳ هزار تومان معامله شد.

اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۳۱ دلار فروخته شد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳