Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی روز دوشنبه همزمان با آغاز ثبت نام از داوطلبان شورای روستایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : احتمال بروز برخی ایرادات در مراحل ثبت نام همواره وجود دارد و به همین دلیل هم به تاخیر انداختن ثبت نام سبب می شود تا زمان رفع ایراد برای داوطلبان باقی نماند.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره شورای اسلامی روستاها برای سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران از صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتخابات استانداری مازندران وی با اعلام این که فرصت برای نام نویسی در انتخابات شوراهای روستا یک هفته است ، بر لزوم تکمیل مدارک ثبت نام تاکید کرد و گفت: مدارک هویتی و تحصیلی به اضافه گواهی عدم سوء پیشینه جهت ثبت نام ضروری است. 

وی توضیح داد : ثبت نام برای شورای روستایی هم مانند شورای شهر به چهار شیوه حضوری ، استفاده از اپلیکیشن موبایلی ، حضور در دفاتر پیشخوان و همچنین ثبت نام به وسیله رایانه شخصی امکان پذیر است.

محمدی با اعلام این که متقاضیان برای نام نویسی حضوری باید به بخشداری ها مراجعه کنند که از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر پذیرای آنان خواهند بود ، گفت : نام نویسی به روش های اینترنتی و شخصی ۲۴ ساعته است اما به دلیل اینکه ثبت نهایی باید از سوی بخشداری ها انجام شود ، بهتر است داوطلبان ثبت نام را در همان ساعات اولیه صبح انجام دهند تا تکمیل مراحل ثبت نامشان سرعت بگیرد.

استان مازندران طبق نتایج آخرین سرشماری سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۳ درصد از آنان در سه هزار و ۶۶۲ روستا ساکن هستند. 

بر اساس گزارش های رسمی ، سه هزار روستا مازندران دارای سکنه دایم و بقیه روستاها هم سکنه فصلی دارند.

مطابق با قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، تعداد اعضای شورای در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است .

همچنین مطابق قانون، انتخابات هر تیره عشایر کوچ رو کشور عینا مطابق انتخابات شورای اسلامی روستا برگزار خواهد شد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری مازندران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری مازندران انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استانداری مازندران اخبار کنکور شورای اسلامی نفر عضو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها

 سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در همایش شورا‌های اسلامی روستا‌های بخش مرکزی که در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز شورا‌ها با تبریک سالروز تاسیس شورا‌های اسلامی، از این نهاد مردمی به عنوان تجلی حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور شهر‌ها و روستا‌ها یاد کرد.

وی با اشاره به اقدام جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و اقدامات آمریکا برای مذاکره با نیرو‌های مقاومت بر تبیین دستاورد‌های انقلاب از سوی اعضای شورا‌های اسلامی و دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستا‌ها تاکید کرد.

حسینی نژاد، توجه به اقدامات فرهنگی و پیوست‌های اجتماعی در روستا‌ها را یک اولویت دانست و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات آموزشی و آگاه سازی خانواده‌های روستایی در سوء مصرف مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد. 

همچنین در این همایش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح طرح یاری گران در راستای اقدامات فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران خواست بر اجرای موثر این طرح اقدام لازم را عملی کنند. 

در پایان این همایش از روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران فعال در برگزاری جشنواره‌های روستایی تجلیل شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان