Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما، هفدهمین جلسه شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) با حضور رؤسای کمیسیون‌ها و اعضای هیئت رئیسه و به ریاست «محمد باقر قالیباف» تشکیل شد و رؤسای کمیسیون‌ها در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص چگونگی تحقق شعار سال بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در سال‌های متمادی محوریت شعارهای سال متمرکز بر موضوعات اقتصادی بود و اکنون نیز چالش اصلی کشور همین موضوع است.

قالیباف ناکارآمدی ساختار بودجه، نابسامانی نظام مالیاتی، بروکراسی اداری ناکارآمد، فقدان استراتژی صنعتی و آمایش سرزمینی، نظام یارانه‌ای غیر هدفمند و نیز نظام آماری نامطلوب را از عواملی دانست که باعث ایجاد پدیده‌هایی از جمله تورم، رکود، بیکاری، فقر، تبعیض و نوسانات ارزی در کشور شده است.

وی تصریح کرد: باید با تمام توان برای حل و فصل این پدیده‌ها حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین وجود کرونا و تحریم در کنار سوءمدیریت و تعارض در منافع را از جمله عواملی ذکر کرد که به چالش‌های اقتصادی دامن زده است.

قالیباف همچنین با اشاره به وجود قوانین متعدد اقتصادی در مجلس بازنگری در برخی قوانین و تسریع در ایجاد سازوکارهای جدیدی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم را خواستار شد.

وی افزود: اولویت‌های کمیسیون‌های تخصصی برای سال جاری مشخص شده است و تا پایان سال با محوریت موضوعات اقتصادی و نگاه به خنثی سازی تحریم‌ها تمرکز خواهیم داشت و اگر نیاز به قوانین جدید وجود داشته باشد این کار انجام خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر نظارت مجلس بر اجرای قوانین، درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشور گفت: باید در انتخابات به گونه‌ای عمل کنیم که به جامعه امید و انگیزه داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092298 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان