Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضع گیری مقام‌های آمریکایی در مورد تحریم‌ها علیه ایران، تناقض آشکاری را نشان می‌دهد. خبرگزاری میزان - «جلینا پورتر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد موضع این کشور در نشست آتی برجام در «وین» گفت «آمریکا قصد لغو هیچ یک از تحریم‌ها علیه ایران ندارد، اما تحفیف برخی از تحریم‌ها را در نشست مذکور مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   به گزارش «هیل»،«پورتر»، در مورد موضع واشنگتن، در نشست روز سه شنبه کمیسیون برجام در وین، در جمع خبرنگاران گفت «ما در مورد گام‌های هسته‌ای که ایران باید برای بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی خود بردارد، صحبت خواهیم کرد؛ اما هیچ تحریم خاصی را مورد بررسی قرار نمی‌دهیم، البته قطعا گام‌هایی برای تخفیف تحریم‌ها از سوی آمریکا در جهت بازگشت به تعهداتش در چارچوب برجام را مشخص خواهیم کرد.»  بیشتر بخوانید:  آمریکا عضو برجام نیست و در نشست وین حاضر نمی‌شود  واکنش مقام‌های آمریکایی به نشست کمیسیون برجام در عین حال «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه «پی بی اس»، هدف واشنگتن از حضور در نشست وین را بررسی ۲ اقدام بازگشت آمریکا به برجام و ایران به تعهدات برجامی خود توصیف کرد.   «مالی» در بخشی از مصاحبه ضمن انتقاد از رویکرد «دونالد ترامپ»، رییس جمهور پیشین آمریکا در قبال ایران و سیاست موسوم به «فشار حداکثری»، نشست وین را گام نخست، اما دشوار برای بازگشت طرفین به پایبندی به تعهدات برجامی توصیف کرد.   نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ادعا کرد «دولت بایدن آماده بازگشت دوجانبه به برجام است؛ ما از طریق شرکای اروپایی به دنبال مشخص کردن گام‌هایی برای بازگشت ایران و آمریکا به برجام هستیم.»   وی همچنین گفت «واشنگتن می‌داند که برای بازگشت به برجام باید تحریم‌های اعمال شده را لغو کند؛ ایران باید از مزایای توافق هسته‌ای بهره‌مند شود، اما برای این بهره مندی باید تمام گام‌های خلاف برجام را معکوس کند؛ در عین حال دولت بایدن باید تمامی تحریم‌هایی که برخلاف برجام هستند، لغو کند.»   این مقام آمریکایی در بخشی دیگر ضمن تاکید بر اهمیت زمان در موضوع بازگشت واشنگتن به برجام، مدعی شد که برای واشنگتن بازگشت درست به برجام اهمیت بیشتری دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن رابرت مالی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام آمریکا جو بایدن رابرت مالی برای بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم