Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-09@00:26:54 GMT

روند کاهشی قیمت طلا از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۸۰۲

روند کاهشی قیمت طلا از سرگرفته شد

ایران اکونومیست- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و صعود بازارهای سهام جهانی کاهش پیدا کرد.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۶۲ دلار ایستاد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصور می کنم روند اصلی طلا کاهشی است. روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته اما نابرابر است. رشد در آمریکا قوی است اما نقاطی از اتحادیه اروپا با موج سوم شیوع ویروس کرونا، زمان دشواری پیش رو دارد.

اقتصاد آمریکا در مارس بیشترین اشتغالزایی را در نسبت به هفت ماه گذشته داشت زیرا آمریکاییهای بیشتری واکسینه شدند و دولت تدابیر محرک مالی بیشتری را به اجرا گذاشت. این امر قیمت سهام جهانی را روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته رساند و بازده اوراق خزانه آمریکا هم نزدیک به بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر ایستاد.

با این حال دلار در برابر رقیبانش در آستانه انتشار آمار بخش خدمات آمریکا ثابت بود.

در این بین، رونمایی برنامه هزینه زیرساخت دو تریلیون دلاری از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نگرانیها نسبت به تورم را تشدید کرد. برخی از سرمایه گذاران طلا را سدی در برابر تورم می بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به معنای افزایش هزینه نگهداری طلاست و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را ضعیف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: برای من روشن شده است که حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی نیست بلکه روند بازده اوراق قرضه به خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۶۵ دلار و ۳۱ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۱۲ دلار و هشت سنت رسید.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای تحویل فوری بازده اوراق اوراق خزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه به خاطر آرام شدن نگرانی در مورد عرضه نفت کاهش یافته است. تمرکز شرکت‌کنندگان بازار معطوف به اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزات اینترمدیت آمریکا هم با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.
اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و سوخت این کشور طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. افزایش ذخایر که نشانه ضعف تقاضا برای نفت است مخالف انتظار تحلیلگران در هفته‌های اخیر بوده و قیمت نفت را پایین آورده است.

تحلیلگران می‌گویند اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کند بشکه‌های کمتری به سمت پالایشگاه‌ها در آمریکا روانه می‌شوند یعنی مصرف نفت خام در این کشور با مشکل مواجه شده است. ذخایر نفتی در آستانه فصل پرمصرف تابستان باید کاهش یابد نه افزایش.
نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را طی سه ماه گذشته تجربه کردند که نتیجه انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش امید نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.
خبر خرید ۳ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک نفتی توسط دولت آمریکا تا حدی از قیمت آن در روز سه‌شنبه حمایت کرد.
از طرف دیگر تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفته است. رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرده و میانجیگران برای رسیدن به یک قرارداد آتش بس تلاش می‌کنند.
اما تمرکز سرمایه‌گذاران معطوف به بی‌ثباتی‌های مربوط به دورنمای رشد اقتصاد دنیا و تاثیر آن بر تقاضای نفت است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • سرک دلار به کانال ۶۰