Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@12:08:05 GMT

تولید روزانه ۳۸۰ تن زباله در خرم آباد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۲۸۴۰

تولید روزانه ۳۸۰ تن زباله در خرم آباد

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به تولید روزانه ۳۸۰ تن زباله در این شهر گفت: در حال حاضر سرانه تولید زباله هر خانوار در خرم آباد ۷۵۰ گرم است.

مهرداد سیاه‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زباله‌های جمع آوری شده از شهر خرم آباد در سکوی زباله ساماندهی می‌شود، اظهار کرد: زباله‌های تولیدی توسط شهرداری منطقه یک و سه و توسط پیمانکار تنظیف و شهرداری منطقه دو توسط پرسنل خود جمع آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از این میزان زباله تولیدی ۴۵۰/۸۳ تن مربوط به شهرداری منطقه یک، ۲۸۰/۹۵۰ تن مربوط به شهرداری منطقه دو، ۳۲۰/۱۱۷ تن، شهرداری منطقه سه ۲۸۸/۴ تن مربوط به بیمارستان‌ها است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد گفت: از مجموع زباله‌های تولیدی، میزان زباله خشک سه تن ۴۶۵ کیلوگرم، شامل فلز ۵۲۵ کیلو گرم، لاک ۴۵۵ کیلوگرم، پت ۴۵۵ کیلوگرم، نایلون ۱۰۵۰ کیلو گرم، کارتن ۴۲۵، نان خشک ۵۶۰ کیلو گرم در روز است.

وی عنوان کرد: بیش از سه ماه است تفکیک از مبدا توسط انجمن حمایت از زندانیان در منطقه علی آباد به صورت پایلوت در حال انجام است و این انجمن با آموزش‌های لازم به پرسنل و نیروهای خود اقدام به تفکیک زباله‌های خشک از در منازل کرده است که بعد از فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم تفکیک از مبدا و پردازش تفکیک ۲۵ تن در روز توسط بخش خصوصی در هفته‌های آتی شروع به کار می‌کند.

سیاه‌پور با اشاره به اجرای طرح ساماندهی زباله گردهای سطح شهر گفت: باتوجه به اینکه موضوع ساماندهی نیاز به فرهنگ سازی دارد زمان زیادی نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زباله گردها از این طریق امرار معاش می‌کنند با اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله گردهای بعد از آموزش به پیمانکار معرفی می‌شوند البته پیمانکار جمع آوری زباله‌ها را از طریق نیروهای آموزش دیده‌ای که دارند و توسط انجمن حمایت از زندانیان با قیمت مناسبی از خانواده‌ها خریداری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد خاطرنشان کرد: طبق قانون مدیریت پسماند بند (۶) سازمان صدا و سیما و سایر رسانه‌هایی که نقش اطلاع رسانی دارند همچنین دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی موظفند جهت اطلاع رسانی و آموزش صحیح جدا سازی جمع آوری و بازیافت پسماند اقدام و با سازمان‌ها و مسئولان مربوطه همکاری کنند، اما متأسفانه هیچ گونه اقدامی در این زمینه توسط این ارگان‌ها صورت نمی‌گیرد و نیاز به فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه داریم.

کد خبر 484903

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران زباله خرم آباد شهرداری خرم آباد تفکیک پسماند زباله گردی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری منطقه خرم آباد زباله ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد