Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@20:39:41 GMT

ظرفیت تولید واکسن سینواک به ۲ میلیارد دوز می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۳۰۶۱

ظرفیت تولید واکسن سینواک به ۲ میلیارد دوز می‌رسد

شرکت بیوتکنولوژی «سینواک» چین اعلام کرد: سومین خط تولید واکسن کووید-۱۹ این شرکت آماده شد و با آغاز مراحل تولید ماده واکسن فله، ظرفیت سالانه تولید واکسن کرونای این شرکت به ۲ میلیارد دوز می‌رسد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اینترنتی یاهو نیوز، سخنگوی سینوواک تاکید کرد که سومین مرکز تولید واکسن در پکن شروع به کشت سلول هایی کرده است که ویروس کرونا در آن رشد می کند، روشی که می تواند مدت زمان نسبتاً زیادی طول بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شرکت سینواک اعلام نکرد که چه زمانی در واقع ۲ میلیارد دوز واکسن تولید می کند.

بیش از ۲۰۰ میلیون دوز  واکسن سینواک به نام «کروناواک» ( CoronaVac )در سراسر جهان عرضه شده است؛ این در حالی است که ۱۶۰ میلیون دوز اعلام شده در ۲۲ مارس عرضه شد.

سخنگوی این شرکت تصریح کرد که بر اساس برآورده ها بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن در سراسر جهان تجویز شده است./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولید واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!

شرکت داروسازی آسترازنکا اعتراف کرد واکسن کووید19 که با نام «کووید شیلد» عرضه شده بود، ممکن است به عوارض جانبی نادری از جمله لخته شدن خون و تعدادپلاکت های کم منجر شود.

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در ۱۵۰ کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن ۶۰ تا ۸۰ درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود ۵۰ قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار ۱۰۰ میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در ۲۰۲۳ میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: محققان: نگران لخته خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا نباشید واکسن آسترازنکا از چرخه تزریق خارج شد بزرگ‌ترین سازنده واکسن، تولید واکسن آسترازنکا را متوقف کرد

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد